nedeľa, 25. októbra 2015

RECENZIA: Jasinda Wilderová - Beta (Alfa #2)

Pôvodný názov: Beta
Autor: Jasinda Wilderová
Vydavateľstvo: Ikar, 2015
Hodnotenie na Goodreads: 3.94

Beta je pokračovaním knihy Alfa (kto by to bol povedal, všakže) a začína presne tam, kde sa príbeh Kyrie a Rotha (ne)uzavrel. Mnohí z vás isto viete, že som zaťažená na dramatické knihy plné "angstu". Dobrý dej u mňa často prekryje nedostatky v štylistike, ale ani najlepšie napísanú knihu si neužijem, keď je nudná a dokopy sa v nej za celý čas nič nestane. Otázka znie, kde spadá Beta?

Jasindu Wilderovú mám rada. Čítala som od nej viac kníh, young adultiek, new adultiek aj adultiek. Najviac jej podľa mňa ide pásanie YA kníh (séria Draki), ale jedna vec sa musí uznať, v každom jej novom príbehu cítiť stále väčšiu vypísanosť.

Celá táto séria je tak trochu šibnutá. Vzťah Kyrie a Rotha je niečím, k čomu by máloktorá žena chcela ašpirovať, no napriek tomu o ňom bude večer pod perinou potajomky čítať. Prvý diel mal veľa zvratov, ale nijako sa nedoťahuje na tú šialenosť, ktorou je Beta. Niekedy si myslíte, že je to už príliš pritiahnuté za vlasy, ale vzápätí zisťujete, že toho v mene dobrej drámy znesiete celkom dosť :D

Postupne prichádzam na to, že nemám nejako zvlášť rada ani jednu z hlavných postáv. Roth nie je taký ten klasický utrápený alfa hrdina z erotickej romance, ktorý je v podstate stelesnením všetkého, čo si na mužovi môžete priať. Nie, Roth akože celkom magor, ktorý vám bude neustále zdvíhať adrenalín. V takom napoly dobrom a napoly zlom slovazmysle :D Kyrie má údajne byť taká silná, nezávislá hrdinka, ale nie vždy sa jej to darí.
Napriek tomu ich mám ale hrozne rada ako pár. Neviem, či to dáva logiku, ale samostatne ma Roth a Kyrie až tak nebavia, ale veľmi ma baví ich dynamika a brutálna chémia. V tejto časti ešte viac, ako v tej prvej.

Beta má v sebe veľmi veľa scén, ktoré nie sú pre každého. Teda nevravím, že ich každý nezvládne prečítať, ale nemyslím si, že každý s nimi bude OK. Je tam množstvo citlivých tém, veľa pasáži sa jednoducho nečíta ľahko. Na druhej strane, ak toto nie je vaša prvá erotická romanca, tak už asi máte čo-to načítané a máte skúsenosti so všelijakými vecami, takže ak si dokážete užiť romance, ktoré vás v žiadnom ohľade nešetria, tak toto je kniha pre vás :)

Aj vám sa niekedy stáva, že čítate knihu od autorky, ktorej limity poznáte a aj keď sa v nej začne rysovať nejaká katastrofa, tak si vravíte, že také hrozné to určite nebude, lebo by si to autorka nedovolila? Toto nie je ten prípad :D Zatiaľ som ešte nezistila, kde má Wilderová svoje hranice a ktovie, či to vôbec niekedy zistím. Práve preto čítam každú jednu jej knihu a vždy mi niečím dokáže vyraziť dych.

Čo sa mi na Bete páčilo asi najviac je fakt, že napriek tomu, čím všetkým si v tejto knihe musia Kyrie a Roth preskákať, o ich láske sa tu nikdy nepochybuje. Tým vám...ehm, ehm...nepriamo naznačujem, že sa nemusíte báť takých tých vecí, ktoré sa niekedy vo vzťahu stávajú a všetci ich neznášame. If you know, what I mean...(Ale stanú sa horšie veci :/)

Ok, asi som vás už dostatočne vystresovala, v podstate mojim hlavným odkazom je, že Beta je LEPŠIA než Alfa a ak na tejto sérii fičíte, tak si ju jednoducho MUSÍTE prečítať. Dúfam, že pre tých ostatných som poskytla dostatok informácií na to, aby sa sami rozhodli, či do týchto kníh pôjdu alebo nie. Myslím si, že mnohým z vás by sa mala páčiť. A berte to z tej lepšej stránky - aspoň sa nemusíte priznávať k tomu, že takúto literatúru čítate, keďže ju nemusíte recenzovať :D

Knihy si môžete kúpiť priamo cez vydavateľa na stránke bux.sk:

Link na 1. diel (Alfa): http://bit.ly/1R6XOzC
Link na 2. diel (Beta): http://bit.ly/1kFHOdB