štvrtok, 16. februára 2012

Ďalšie informačné okienko

Dnes sa hlásim znovu s nejakými novými knižnými novinkami, ktoré sa u mňa nazbierali počas posledných dní.

Za poskytnutie tej prvej ďakujem vydavateľstvu Fragment. Z ich najnovšej tlačovej správy vyplýva, že pokračovanie série V zajatí snov od Lisy McMann - Zatmenie - sa na pultoch slovenských vydavateľstiev objaví  už o necelý mesiac, presnejšie 6.marca!


Hlavnou hrdinkou série je Janie, ktorá má zvláštnu schopnosť: Nielenže sa dokáže dostať do cudzích snov, ale dokonca je schopná vidieť a cítiť to, čo prežíva snívajúca osoba. V druhej časti sa Janie bude snažiť pomôcť pri vyšetrovaní kriminálneho prípadu, ktorého stopy vedú do slepej uličky a popri tom prísť na koreň zvráteným veciam, ktoré sa odohrávajú za múrmi Fieldridgeskej strednej školy.

V roku 2010 odkúpilo filmové štúdio Paramount práva na film. Scenár pripravuje Christopher Landon.

Druhú správu som dostala od vydavateľstva Slovart a týka sa série Mortal Instruments od Cassandry Clare.
Už sa definitívne rozhodlo na slovenskom názve série: Nástroje smrteľníkov. Táto voľba neprebehla len tak bez rozmyslu, dlho a starostlivo sa uvažovalo medzi Nástrojmi smrti a verziou, ktorá nakoniec zvíťazila, a to hlavne kvôli Shakespearovmu citátu, ktorý je uvedený na začiatku knihy. Ja som celkom spokojná, potenciálny názov som začula už pred niekoľkými mesiacmi a za ten čas som si úplne zvykla, takže určite si zvyknete aj vy:)

Názvy jednotlivých častí sú nasledovné:

Mesto kostí (plánované vydanie apríl 2012)
Mesto popola (plánované vydanie zima 2012/2013)
Mesto skla (plánované vydanie leto 2013)

Tie vydania sa nám trošku posunuli, ale zas nech je to radšej kvalitné a počkáme si, aj keď tí, čo ste sériu ešte nečítali, budete medzi jednotlivými dielmi doslova trpieť :) (Ale to je také príjemné trápenie).
Obálky ku knihám ešte zatiaľ nie sú, ak budú, zverejním. Už o necelý mesiac sa aspoň dočkáme ukážky z Mesta kostí.

Na Facebooku som tiež písala, že česká petícia na vydanie pokračovania Medeného jazdca od Paulliny Simons bola úspešná a do roka vyjde aj druhý diel - Tatiana a Alexander a samozrejme aj diel tretí a zároveň posledný. Keďže momentálne je strašne ťažké dostať sa k nejakému výtlačku Medeného jazdca, radosť vám snáď urobí aspoň to, že pravdepodobne sa urobí aj dotlač prvého dielu. Bavíme sa samozrejme o českej verzii, ale stále si hovorím, že aspoň niečo. 

No a posledná mininfo sa týka série Nádherné tvory, presnejšie jej filmového spracovania. Kto si zahrá Ethana a Lenu sa dozviete na TOMTO ODKAZE.

4 komentáre:

  1. Jeeeeej, tieto informačné okienka sú super, značím si ďalšie dátumy :D
    len obrovská škoda, že posunuli vydanie Nástrojov smrteľníkov, tak som sa tešila, že ich budem mať doma :-(
    Dia

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tatiana a Alexander? Pokračovanie? A dokonca v češtine? Bože môj, podržte ma niekto, lebo od radosti vyskočím až k stropu a fakt si veľmi udriem hlavu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. som rada, že sa chystá dotlač Medeného jazdca, dávno som sa nestretla s tým že by ju niekto predával, až dnes. Najnižšia cena ktorú pán požaduje je 25 €

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ani sa mu nečudujem. Kto má doma Medeného jazdca, má doma hotovú vzácnosť :) Ja by som to nepredala ani za 100 € :D

      Odstrániť