Recenzia na rýchlovku: Dan Wells - Potomkovia

Názov:.Potomkovia
Originálny názov:.Partials
Autor:.Dan Wells
Vydavateľstvo:.Ikar

Hodnotenie na GR:.3.98
Tagy:.YA, dystópia, non-romantic, epidémia, vojenský,

O čom je?:.Potomkovia-roboti ktorí boli vyvinutí ľuďmi ako zbraň vo vojnou zmietanom svete-sa obrátia proti svojim vynálezcom a zasadia medzi nich smrtiaci vírus, ktorý vyhubí takmer celý svet a ľudstvo doženie na hranicu vyhynutia. Medička Kira sa so skupinou odvážlivcov rozhodne hľadať liek proti vírusu u jediných bytostí, ktoré sú proti nemu imúnni - Potomkov.
Čím je výnimočná?:.Že je bombová aj napriek tomu, že nie je veľmi romantická. Alebo práve vďaka tomu?
Výrok:."Starý svet sa skončil, ale nový ešte len začína!"

Boring factor:.na určitých úsekoch to niekedy zvyklo stagnovať ale nuda bola aj tak bohate prevýšená výbornou akciou
Fun factor:.celá ta ich situácia mala dosť ďaleko od srandy, ale predsa len mi v knihe chýbalo trochu viac humoru
Love factor:.eh...nestál ani za reč
Action factor:.ako som už nadhodila - veľmi uspokojivý
Crying factor:.zopár dojímavých scén ale kniha sama o sebe nie je veľmi melancholická
Chémia postáv:.Kira s tým svojim Marcusom sú dosť od veci ale nevadilo by mi, keby sa v budúcnosti niečo udialo medzi ňou a....ach, vlastne to je spoiler, musíte si prečítať knihu :)

Záver knihy:.dostatočne uzatvorený a zároveň dostatočne otvorený, aby ma navnadil na pokračovanie
Má pokračovanie?:.hej :D
Vyšlo/vyjde v slovenčine?:.Vychádza 21.augusta!
Celkový dojem:.Potomkovia sú niečo na spôsob filmu I Am Legend mínus zombíci a plus roboti s ľudskou podobou. Ja som bola milo prekvapená hlavne tým, kam sa príbeh začal uberať a úplne som žrala všetky tie medické veci, vrátane pátrania po lieku proti vírusu. Na druhej strane sa mi zdalo, že kniha mala príliš veľa spoločných čŕt s inými dystópiami a sci-fi filmami. Páčilo sa mi však, že sa autor neponáhľal s rozvojom nejakej tuctovej romantickej drámy a tiež mu nerobilo problém zabiť niektoré hlavnejšie postavy. Ak sa vám ešte nezunovali dystópie, určite by ste mali Potomkov začleniť do svojej knižnej zbierky. Ruky preč, ak hľadáte ľahšiu a sladkavejšiu young-adult romancu.

5 komentárov:

1. I am legend je dobrý film 8D
    anotácia vyzerá dobre 8)

2. To vyzerá náhodou dosť dobre, keď bude mať náladu na niečo čisto akčné.;D

3. Wow, tak tohle je super způsob psaní recenzí!^^
    Zní to zajímavě a bude to vycházet i u nás, aspoň tuším, že jsem to někde zahlédla... hádám si ji seženu :))

4. Žijem v Spojených štátoch. Pred dvoma rokmi som sa oženil s dámou menom Melena, mali sme spolu dve deti, boli sme veľmi šťastní, že sme manželia, takže keď cestujem na služobnú cestu do Brazílie, strávil som v Brazílii 1 rok. môj druh podnikania, ja a moja žena sme sa neustále rozprávali po telefóne, rozprávali sme sa na internete, nikdy som nevedel, že ma moja žena začala podvádzať tým, že som chodil so svojím priateľom zo starej školy menom Mark, nikdy som nevedel, že niečo ide zle, kým som sa nevrátil z mojej cesty, potom sme s manželkou začali mať problémy, chodí von a vracia sa neskoro v noci, zmenila sa zvláštnym spôsobom, ktorý som nevydržal, snažil som sa urobiť všetko pre to, aby som ju potešil, ale to zhoršilo sa, tak jedného dňa odišla z domu a už sa nevrátila, pokúsila som sa ju osloviť, ale nijako som sa k nej nedostala, nikdy som nevedela, že cestovala so svojím novým milencom, ktorým bol Mark, veľmi som ju chcela kvôli deťom, ktoré ona odišiel pre mňa a pretože som ju tiež tak veľmi miloval, kvôli zlomeniu srdca, do ktorého ma dala, som vošiel hľadanie skutočného čarodejníckeho kúzla Bol som dvakrát podvedený kúzelníckym čarodejníkom, ale nikdy som pri hľadaní neochabol, pretože chcem šťastný život so svojou ženou, takže jedného rána som videl svedectvo o čarodejníckom kúzle Dr. Adeleke, takže som ho kontaktoval cez whatsapp : (+27740386124) a na e-mail: (abba5019@gmail.com) na moje najväčšie prekvapenie urobil pre mňa život opäť mužným, moja žena sa vrátila ku mne, vzal som ju späť a ja som teraz s manželkou vyrovnaný kúzelníkom