HOSŤOVSKÁ RECENZIA: Cassandra Clare - Mesto popola (Nástroje smrteľníkov #2)

Pôvodný názov: City of Ashes (The Mortal Instruments #2)
Autor: Cassandra Clare
Vydavateľstvo: Slovart, 2013
Hodnotenie na Goodreads: 4.26

Autorka recenzie: Kristína Fulopová

Pozn. MAWOB: Obsahuje spoilery k prvému dielu!

Ak ste čítali prvý diel tejto trilógie a nevedeli ste túto knihu zložiť z ruky tak vám garantujem, že teraz už nestihnete ani spať, ani jesť . Prekvapí vás novými neočakávanými situáciami, zvratmi, postavami akou je napríklad Simon.

„Byť, či nebyť človekom?“ To je otázka... Tým vám chcem naznačiť, že sa stane niečo, čo nik nebude čakať. Aj samotní hlavní hrdinovia vás určite niekoľkokrát prekvapia. V rebríčku tých najväčších prekvapení určite nezaostáva ani Valentine svojím “hitlerovským“ plánom o tieňoloveckej čistote. Apropo, aby som nezabudla, Valentine sa už stihol činiť a v knihe na vás čaká dokonca aj krvavý masaker. Jeho obeťou sa zatiaľ stali férske dieťa a bosorák a všetko nasvedčuje tomu, že za nimi bude nasledovať upír a vlkodlak. Podarí sa im zachrániť?

V tejto druhej časti sa stretneme s novými postavami. Jednou z nich je aj Inkvizítorka - prísna, citovo prázdna žena zastupujúca zákon, so záhadným životným príbehom, pokrytým rúškom tajomstiev. Inkvizítorka je za každú cenu odhodlaná vziať spravodlivosť do svojich rúk a spraviť to, čo uzná za vhodné. Vďaka jej krutosti budú viacerí trpieť a nenávidieť ju.

Medzi Clary a Jaceom je to zložité. Ich city im znemožňujú správať sa k sebe ako brat so sestrou. Neuľahčuje im to Simon, ani Sílijská kráľovná. Tá im dopraje pokojný odchod zo svojho dvora, len ak Clary niekoho pobozká. Nemá to však byť hocijaký bozk, ale taký, po ktorom najviac túžia obe osoby. Nechcem vám priamo prezradiť, koho tam má na výber, ale môžete si to domyslieť, či rovno prečítať knihu.

Ako správny zloduch sa o akciu, napätie a všetko zlé, čo sa v knihe udeje, postará Valentine Morgenstern. Myslím, že ani jedného čitateľa nesklame - pravda za predpokladu, že máte radi zlé postavy. Ja osobne som ho mala chuť nakopať do jeho tieňoloveckého zadku. Je to rodený klamár, zlý otec a v tomto príbehu asi aj samotný Satan. Určite vás nepoteším, ale podarí sa mu zmocniť ďalšieho nástroja smrteľníkov a skoro mu vyjde aj jeho diabolský plán. Doslova rozpúta peklo aby dosiahol to, čo chce: Dostať Sesiu na kolená, zatlačiť ju do rohu a úplne ju zničiť. Vo svojom pláne má aj povolať tých najhorších démonov, aby mu to šialenstvo pomohli uskutočniť. Máme obrovské šťastie, že Clary má výnimočný talent a pravdaže ani Jace nezaostáva. Úprimne, je to niečo, čo vás celkom prekvapí , niečo, čo ani nebudete čakať.

Môj konečný názor na tento diel je, že je rovnako úžasný ako jednotka. Príbeh vás pohltí, prekvapí novými zvratmi, situáciami a nedá vám pokoj, kým nedočítate poslednú stranu. Len čo dočítate dvojku budete chcieť začať čítať tretiu časť, rovnako ako ja. Stojí za to, knihu prečítať.

P.S. milujem Jaceove ironické poznámky.

Ak si aj vy chcete vyskúšať napísať recenziu a zverejniť ju na mojom blogu, kontaktujte ma na mailovej adrese myalternativeworld@gmail.com