štvrtok 6. decembra 2012

Gossip (Library) Girl (1): Zoznámte sa s Marylin


Bože, ja viem! Konečne, však? Judit mi sľúbila túto rubriku už aspoň pred mesiacom a potom zrobila obrovskú šou z toho, ako vraj musela môj článok zeditovať a scenzúrovať. Prosím vás! Verte mi, nebolo tam nič, čo by ste ešte nikdy v živote nepočuli. Mimochodom, som Juditino papuľnaté a mierne excentrické alter-ego Marylin a keďže mi nedovolila mať rubriku podľa vlastného výberu (nechápem, čoho sa bojí), vlastný knižný klabetník je, myslím si, celkom uspokojujúca alternatíva. Ak ma budete mať radi a nebudete na mňa veľmi žalovať, budeme sa stretávať pravidelne nepravidelne a klebetiť o knihách, knižnom svete, knižných blogoch a blogeroch. A ešte jedna vec na záver (alebo na začiatok?): Hlavne nebuďte trápni a neurážajte sa. It's not attractive. 

Ktorý okrídlený sexoš už údajne čoskoro rozpáli filmové plátna?



Raz to muselo prísť. 4 roky nám Becca Fitzpatricková otrepávala o hlavu jej úžasnú anjelskú sériu (aj keď sme jej mali dosť už pred 3 rokmi) a keď sme si bláhovo mysleli, že už je konečne koniec, prichádza ďalšia radostná novina: Zavrhnutý mieri do Hollwoodu! Juch. F&F (Film a Fitzpatrickovú) bude mať na starosť filmová spoločnosť LD Entertainment, ktorá dúfam dozrie aj na to, aby sa Fitzpatricková nedostala do takého radostného vytŕženia, že ešte nebodaj napíše 5. diel Zavrhnutého. Momentálne sa vraj pracuje na scenári a samotné natáčanie by sa malo začať na jeseň budúceho roku. Dosť času si to ešte rozmyslieť, Becca!

Ktorá slávna YA séria práve debutuje medzi slovenskou knižnou smotánkou?

(Nielen) v úzkych ohováračských kruhoch je ústrednou klebetou kniha Upírska akadémia, ktorá na prvý pohľad a počuch môže niekomu smrdieť za Twilightom. Ovšem ak by ste sexy vyspelého, mužného, všade obávaného a rešpektovaného Dimitriho prirovnali k tajtrlíkovi Edwardovi, asi by z vás urobil cvičného panáka a použil by vás počas tréningov s Rose. A to nikto nechce. Verte mi. Ani ten, kto ešte knihu nečítal a v podstate nevie, o čom rozprávam. 
Ak ste ešte náhodou nevideli, ako vyzerajú obálky k tejto literárnej úžasnosti, nehanebne a drzo som pre vás  stiahla fotografickú ukážku priamo z FB stránky SlovartBooklab. Vlastne si robím srandu, Judit na to dostala  povolenie, podlizovačka jedna, ale to už neznie tak rebelsky a cool. Rada flirtujem so zločinom, chápete.


Inak ak si nežne ťuknete SEM, tak sa môžete kochať najnovšou foto Bena Barnesa, ktorý je podľa mňa stelesnením Dimitriho a všeobecne sme z neho spolu s Judit dlhodobo hotové. Nemám inak na mysli toho asexuálneho ujčíka s briadkou...


Ktorá nová obálka zrýchlila tep nejednej upätej knihomoľke? 


Dobré, čo? Ha, ja viem! Normálne že ten chalan ani nie je nejaký obzvlášť pekný ale dohromady celá tá obálka...hot hot hot. Povedala by som, že ten múr za ním mu dodáva sexappeal. A dážď. Dážď by dodal sexappeal ešte aj žobrajúcemu bezdomovcovi. No dobre, možno žobrajúcemu bezdomovcovi nie...
A že o akú knihu to vlastne ide? Dare You To je voľné pokračovanie knihy Pushing The Limits. Hlavnou postavou bude Beth, ktorá sa objavila už v PTL ako vedľajšia postava s množstvom rodinných a iných problémov. PTL sa nieslo v duchu kníh o bratoch Fuentesovcoch od Simone Elkeles, s tým, že PTL má v sebe ešte o čosi viac emócií (--> haha, tento odstavec som ukradla Judite z počítača, ja o tej knihe prd viem. Predsa som si len dopriala nejaký ten zločin).
Po knihe Pushing the Limits sa už lačne vrhlo české vydavateľstvo CooBoo, ktoré vydanie knihy s názvom Překroč svůj stín pripravuje niekedy na budúci rok. Otázka znie, ponechajú knihe pôvodnú obálku, alebo nafotia sexy scénu pri školských skrinkách opäť entuziastické CooBoo redaktorky (a redaktori), ako tomu bolo pri obálkach ku sérii Delírium? Ja jednoznačne hlasujem za "home-made"!

Ktorý herec nebude nikdy vyzerať ako južanský lámač sŕdc ale skôr ako bavorský jódler? 

Bože, prosím, už nie. Majte niekto zľutovania. S Judit sme sa zhodli, že nech sa na to pozeráme ako sa na to pozeráme, stále nemôžeme z toho, ako sú Lena (Alice Englert) a Ethan (Alden Ehrenreich) absolútne mimo všetkých našich predstáv. Nie vždy sa na všetkom zhodneme, ale keď sme uzreli plagáty nižšie, museli sme si dať jeden spoločný zrkadlový facepalm.  Takže zatiaľ čo nové plagáty graficky vyzerajú celkom slušne, pohľad na tých ľudí na nich mi spôsobuje fyzickú bolesť a slzia mi z neho oči. Rozmažem si make-up. Celé zle.


Ďalšie plagáty nájdete TU, TU a TU (tuturutu). Teším sa na Jeremyho Ironsa (s ktorým si veľmi rozumiem, odkedy mi Judit ukázala, akého má pekného syna) a Emmy Rossum vyzerá ako riadny badass. Trocha mi pripomína mňa. Ale ja som krajšia.
Toť vše moje nadšenie Ale čo si to tu nahováram, šak aj tak to nebudem pozerať.

Aké nehanebnosti sa dejú v knižnej blogosfére?

Poslednú dobu sa k mojej večnej nude nikto s nikým netlčie, aj keď poniektorí si ešte stále lížu rany z bojov dávno minulých. Ešte vždy však pretrváva napätie medzi tábormi milovníkov a haterov knihy Päťdesiat odtieňov sivej. Haterov z nejakého dôvodu strašne zožiera, že sa niekomu páči divná kniha  (v noci kvôli tomu dokonca nespia) a priaznivcom knihy zasa naviera veľká žila na čele z každého nevinného antififtyshadeovského komentáru. Judit sa kvôli tomu tiež stále vzrušuje, mňa z toho akurát tak bolí hlava. Nuž, uvidíme, či z toho vznikne alebo nevznikne I. blogerská vojna. Alebo to už bude II.? Hmm...teraz som trochu zmätená...

V českej blogosfére momentálne môžete hlasovať za svoje najobľúbenejšie blogy a blogerov! Je možné si vybrať z množstva synonymických kategórií, fantázii sa medze nekládli.
Za slovenské blogy bohužiaľ nelze hlasovat. Slovákom bolo milo a trpezlivo vysvetlené, že si hlasovanie "můžeme uspořádat sami." Ako by povedal jeden môj verný priateľ: No potěš koště!
Ozaj, hlasovať môžete TU za naj blog a TU za naj blogera. Nech vyhrá ten najlepší! Jééj! Cítim nevídaný prechodný entuziazmus.

Aby ste neplakali, mám tu niečo aj pre Slovákov a len Slovákov: Poviedkovú súťaž u Lyn a Moon! Ak ste sa do nej ešte náhodou nezapojili, meškáte už 6 dní. Ale mne sa napríklad vždy lepšie pracovalo v strese. Témou sú všelijaké katastrofy, ale ja na vašom mieste píšem o niečom nápaditejšom, než o vašich štúdijných výsledkoch. Strašne by ma ale zaujímalo, či nám tie poviedky potom všetky ukážu, alebo budem musieť zviesť nejakého hackera.

Ktoré články otriasli knižným svetom?

Luu z blogu Little Ramblings predstavila náruživým autorom zatiaľ ešte neexistujúcich kníh úžasnú vec zvanú Creative Writing, kde si svoje formujúce sa dielka môžu nahadzovať kapitolu po kapitole na portál Goodreads a dostávať odozvu priamo od čitateľov. Tento kúsok informácie však zjavne nemal ďaleký dojazd, nakoľko keď sa nalogujem na Goodreads, stále nemám čo čítať.

Madžgy majú pre nás už tradične kvíz, tentokrát ale dosť mastný. Aby ste vyhrali a mohli si vybrať knihu za 12 eur, budete musieť prevetrať svoje znalosti o sérii Nástroje smrteľníkov. Trochu som formulár preletela a vyzerá to super, až na to, že tam nikde nie je priestor na priblblé poznámky. Čo už...

Stormy z blogu Whisper of my Mind vám láskyplne vysvetlí, prečo by ste si mali okamžite prečítať niečo od Stephanie Perkinsovej.

U Freckles sa zasa raz ušúľate k smrti na jej najnovšom článku o tom, aká sranda je pracovať v kníhkupectve. Ha! Jak keby som to nevedela....V tichosti Freckles závidím.

A to je pre dnešné vydanie Gossip (Library) Girl všetko. Čoskoro som späť!

XOXO

14 komentárov:

  1. Drahá Marylin, ďakujem ti za tento úžasný článok. Stal sa mojim najmilším mikulášskym darčekom!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pam pa pa di pu! ci jak to ta druha marylin spieva :D :D
    supis proste :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Výborný článok! :D Takto pekne z rána začať deň, to sa mi páči. Asi by bolo dobré zájsť sem vždy pred školou. Možno by som tu našla niečo, čo by ma aspoň trochu pobavilo pred písomkou z ekonomiky.

    Na film Zavrhnutý som extrémne zvedavá. Prvá a druhá časť sa mi celkom páčili, ale tretiu som už nedočítala. Akože ja fakt dúfam, že piata kniha nebude, radšej nech si autorka vymyslí niečo nové.

    Nádherné tvory som nečítala, ale mám ich v kindleri. Stále sa k tomu neviem dokopať, lebo vždy nájdem recenziu, ktorá ma od toho odradí. Ty kokos, a keď sa pozriem na toho chalana, čo je na plagáte, hovorím si, čo je to za katastrofu?! Tuším som takého nesympatického herca ešte ani nevidela. To sa mi tuším viac páči ten chalan z rozprávky Pí a jeho život. Brrr.

    Ak ide o Dare to you, som fakt ignorant. Obchádzala som túto knihu ako jed na šváby a pri tom je to pokračovanie PTL! Nechápem, prečo som si to nevšimla už predtým. Hanba mi!

    K našej súťaži: :D Ak nejaké poviedky prídu, určite ich zverejníme. Síce zatiaľ tá aktivita nie je príliš veľká, čo je škoda, lebo s tými pravidlami sme si lámali hlavu dosť dlho. Zrejme sme na to dali krátky čas, ale tak chceli sme to ukončiť pred údajným koncom svetom. A okrem toho... ako môže niekto písať poviedku šesť dní v kuse? Ak má niekto dobrý nápad, má to za dve hodinky a na ďalší deň si to už len poopravuje. Ja to fakt nechápem.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Toto bol jeden fantastický článok, dosť som sa nasmiala až sa na mňa spolubývajúca trošku divne dívala, ale čo tam po nej :D Určite sa teším na ďalší príspevok :D
    No a k tej súťaži, ako povedala Lyn, určite zverejníme, ak nejaké prídu (dúfam, že moje nadšenie z tej súťaže nevyjde na zmar, takže by som im radila sa zapojiť inak bude zle - nedobre) :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Bomba! Ste proste jedničky (myslím teba aj Judit ;D).

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Marylin, som rada, že si si u Judit vybojovala tento priestor ;)
    Úplne súhlasím s vašou predstavou Dimitriho - možno by si si mala vybojovať aj nejaký priestor vo filmových štúdiách a poradiť im koho kam obsadiť - a predišli by sme podobným katastrofám (Beautiful Creatures)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Oni mi dají mojeho milovaného Patchíka na plátno,Marilyn miluju tě,nejlepší zpráva dne,už se fakt těším.Go Becca go. Jo a Marilyn,pozdravu Judit

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Naozaj krásny článok 8)
    Dare you to vyzerá absolútne božsky! 8P

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Zavrhnutý bude sfilmovaný? Téda, som zvedavá, kto bude hrať Patcha. Dúfam, že vyberú lepšie než vtedy, keď vyberali Jacea. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Jedna vec by ma strašne zaujímala, milá Marylin. Čo s tebou Judit celý ten čas robila, že si si svoj životný priestor vybojovala až v týchto dňoch???
    Skvelý článok. Fakt SKVELÝ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Vážně, vážně skvělý článek! :D :) Vaše vydání Vampýrské akademie vypadá přímo božsky a já vám ho upřímně závidím! :D Opravdu nádhera. Hned bych tu knihu brala domů. :) A obálka Dare you to je také velmi pěkná. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Drahá Marylin, ráda jsem tě poznala. Doufám, že se budeme vídat častěji. Pozdravuj Judit ;)

    P.S.: Uvidímě, jestli to bude taková zábava až tam budu přes týden od rána do večera :D Snad jo.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ten, kto dnes číta toto svedectvo, by mal osláviť so mnou a mojou rodinou, pretože to všetko začalo ako vtip pre niektorých ľudí a iní hovorili, že to nie je možné. Volám sa Juraj Kamensky a som z Bratislavy, ale s manželkou sa sťahujem do Chicaga. Som šťastne ženatý s dvoma deťmi a krásnou ženou. Niečo hrozné sa stalo mojej rodine, stratil som prácu a moja žena opustila dom, pretože som sa nemohla starať o seba a o potreby rodiny. a jej deti v tomto konkrétnom okamihu. Podarilo sa mi deväť rokov, žiadna žena, ktorá by ma podporovala, aby som sa o deti starala. Snažím sa poslať testovaciu správu mojej žene, ale ona blokovať ma z rozprávania s ňou sa snažím hovoriť so svojím priateľom a jej rodinnými príslušníkmi, ale stále viem, že by mi mohol pomôcť a ja som bol podanie žiadosti neskôr toľko spoločnosti, ale stále to urobili Nevolajte ma, kým neprišiel verný deň, že nikdy nezabudnem v mojom živote. Keď som sa stretol so starým priateľom môjho, ktorému som vysvetlil všetky moje ťažkosti a povedal mi o skvelom mužovi, ktorý mu pomohol získať dobrú prácu v Coca cola spoločnosť a on mi povedal, že jeho kúzlo koliesko, ale ja som človek, ktorý nikdy neverí v kolieskach kúzla, ale ja som sa rozhodol dať mu vyskúšať a jeho meno je Drosagiede on ma poučil a ukázal mi, čo mám robiť v týchto troch dňoch obed spell.I sledovať všetky pokyny a robiť to, čo ma požiadal, aby som sa dobre. uistil sa, že všetko šlo dobre a moja žena ma opäť uvidí po skvelej práci Drosagiede. Moja žena mi zavolala s nevedomým číslom a ospravedlnila sa mi a povedala mi, že mi naozaj chýba a naše deti a moja žena sa vracajú domov.a po dvoch dňoch Spoločnosť, ktorej som poslala svoj uznávací list, teraz som manažérom spoločnosť Paragon tu v USA. Odporúčam vám, ak máte nejaké problémy, pošlite správu na tento e-mail: {doctorosagiede75@gmail.com} alebo čo mu dáte na +2349014523836 a dostanete najlepší výsledok. Vezmite veci za samozrejmosť a bude vám odobraté. Prajem Vám to najlepšie.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Žijem v Spojených štátoch. Pred dvoma rokmi som sa oženil s dámou menom Melena, mali sme spolu dve deti, boli sme veľmi šťastní, že sme manželia, takže keď cestujem na služobnú cestu do Brazílie, strávil som v Brazílii 1 rok. môj druh podnikania, ja a moja žena sme sa neustále rozprávali po telefóne, rozprávali sme sa na internete, nikdy som nevedel, že ma moja žena začala podvádzať tým, že som chodil so svojím priateľom zo starej školy menom Mark, nikdy som nevedel, že niečo ide zle, kým som sa nevrátil z mojej cesty, potom sme s manželkou začali mať problémy, chodí von a vracia sa neskoro v noci, zmenila sa zvláštnym spôsobom, ktorý som nevydržal, snažil som sa urobiť všetko pre to, aby som ju potešil, ale to zhoršilo sa, tak jedného dňa odišla z domu a už sa nevrátila, pokúsila som sa ju osloviť, ale nijako som sa k nej nedostala, nikdy som nevedela, že cestovala so svojím novým milencom, ktorým bol Mark, veľmi som ju chcela kvôli deťom, ktoré ona odišiel pre mňa a pretože som ju tiež tak veľmi miloval, kvôli zlomeniu srdca, do ktorého ma dala, som vošiel hľadanie skutočného čarodejníckeho kúzla Bol som dvakrát podvedený kúzelníckym čarodejníkom, ale nikdy som pri hľadaní neochabol, pretože chcem šťastný život so svojou ženou, takže jedného rána som videl svedectvo o čarodejníckom kúzle Dr. Adeleke, takže som ho kontaktoval cez whatsapp : (+27740386124) a na e-mail: (abba5019@gmail.com) na moje najväčšie prekvapenie urobil pre mňa život opäť mužným, moja žena sa vrátila ku mne, vzal som ju späť a ja som teraz s manželkou vyrovnaný kúzelníkom

    OdpovedaťOdstrániť