pondelok 28. marca 2011

NEZABUDNITE!

Keďže sa blíži koniec mesiaca, blíži sa spolu s ním aj prvé kolo našej Mesačnej chvastačky.

Tí, čo ste ešte o nej nepočuli - ide o mesačnú rubriku zverejňovanú vo forme akéhosi sumáru, kde sa knižní blogeri majú možnosť pochváliť, aké knihy za uplynulý mesiac vyhrali, aké si kúpili, aké dostali za recenziu a pod.

Pred tým, než vám znovu pošlem pravidlá, dovoľte mi k tomu ešte menšiu poznámku:

Viem, akí bývajú niektorí ľudia. Viem, že nie každý našu rubriku pochopí presne tak, ako to zamýšľame my - že je to jednoducho iba taká recesia, zábavka a akýsi spôsob interakcie medzi nami blogermi a nejde nám o to, aby sme sa vyvyšovali nad čitateľmi našich blogov. Áno, viem, že v názve je slovo chvastačka. Nie je to však v žiadnom prípade myslené v zákernom slova zmysle. Práve naopak. Chcela by som, aby ste vedeli, že veľa kníh získaných od vydavateľstiev za recenziu plánujem posunúť do súťaží, ktoré pre vás pripravujem. Určite to nemá fungovať v zmysle "Aha, čo mám, a čo vy nikdy mať nebudete" ale skôr v zmysle "Aha čo mám, a čo môžete mať pri troche snahy aj vy."


Okrem toho, knihy, ktoré budeme v mesačnej chvastačke zverejňovať nám nespadli z neba, ale vynaložili sme určitú snahu, aby sme sa k nim dostali. Či už sme si za nich poctivo zaplatili, alebo sme ako výmenu za nich napísali alebo napíšeme recenziu, alebo sme strávili hodiny za počítačom a vstupovali do rôznych súťaží od výmyslu sveta, aby sa na nás po stých neúspechoch na stoprvý krát usmialo šťastie. Berte to prosím na vedomie pred tým, než nám budete písať "nasty comments".

Ok, toto som dúfam raz a navždy pokryla a teraz ešte pravidlá chvastačky pre tých, ktorí sa budú chcieť zapojiť. Nepripájam k chvastačke žiaden oficiálny zoznam linkov na blogy, ktoré sa budú účastniť, tak, ako som to urobila pri Quote of the Week. Nemusíte sa teda nikde zapisovať a z rubriky môžete kedykoľvek vystúpiť alebo ju proste vynechať, ak sa vám ju v daný mesiac nebude chcieť robiť.

Aké knihy môžete zverejňovať?

  • knihy, ktoré ste si kúpili
  • knihy, ktoré ste vyhrali
  • knihy, ktoré dostanete ako darček
  • knihy, ktoré ste dostali od vydavateľstiev za recenziu (vrátane elektronických od S&S a netgalley*)

*e-booky od zahraničných vydavateľstiev sa rátajú až v momente, keď si ich stiahnete do svojho pc. Neopisujete teda celý S&S newsletter, ok? :D

Knihy, ktoré sa do Mesačnej chvastačky nezarátavajú:

  • knihy z knižnice
  • knihy požičané od kamarátok a iných individuí :)
  • knihy vytiahnuté zo smetného koša za vašim blokom
  • knihy ukradnuté
  • učebnice dejepisu a iné hrozné veci

Aby som vám to zjednodušila, tu je poučka:

Do MCH patria všetky knihy nadobudnuté za uplynulý mesiac, ktoré sú vo vašom osobnom vlastníctve a ku ktorým ste sa nedostali nejakým chorým alebo nelegálnym spôsobom.


Ako by mal vyzerať váš post?

Urobte si to tak, ako sa vám bude páčiť. Článok môže byť jednoduchý a stručný, môže ale nemusí obsahovať obrázky obálok. Môže obsahovať váš rozsiahly komentár ale nič sa samozrejme nestane, ak nebude.
Žiadam len o jednu vec. Vždy ku knihám napíšte, ako ste sa k ním dopracovali. Môžete ich roztriediť do skupín podľa pôvodu (kúpené, vyhrané...), alebo napísať ku každej jednej presne odkiaľ ju máte, na tom mi nezáleží. Stačí ak nám dáte vedieť, ako ste k ním došli.

Aký zmysel to bude mať?

Navzájom sa popozeráme, kto si čo kúpil, pochválime sa s našimi úlovkami a dozvieme sa o mnohých ďalších knihách.
Ak si všimnete, že má niekto nejakú zaujímavú knihu, môžete sa ho opýtať na jeho názor na ňu, v prípade, že ju už prečítal (do MCH nemusia ísť len prečítané knihy!).

Na záver tu pre vás ešte mám neskutočne úžasný button, ktorý pre túto príležitosť vytvorila Luu. Ak budete na konci mesiaca zverejňovať svoju MCH, môžete ho pokojne použiť :)
No uznajte, už len kvôli tomu buttonu sa MCH oplatí robiť :D

21 komentárov:

  1. Úžasné! Ten button úplne žeriem! Keď už ničím iným, aspoň ním sa pochvastám :D
    A pekne si vysvetlila princíp tohto meme :)

    Inak, napadlo mi, že tak polku kníh budeme mať všetci rovnakú :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Triss: Hejže, ten button je božský! :D A to nevadí, že budeme mať polku kníh rovnakú,dáme každá inú verziu obálky a hotovo :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. super super super...a hlavne ten button ten nemá chyby :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Už som k tomuto projektu písala, tak len opakujem, že sa zúčastním, myslím, že je to skvelý nápad, teraz aspoň budem vedieť, koľko vlastne na knihy míňam za mesiac, dúfam, že ma netrafí šľak :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No, ehm, ja som sa tento mesiac utrhla z reťaze, a všetci si budú myslieť, že je to môj mesačný štandard :D
    Ak sa vám button páči, tak to je super ^^ Bola to úplne random myšlienka, niekto mi odrazu z momentu na moment zoslal vnuknutie :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Oh, Judit, mohla by som potom ten tvoj poznámkový text na vysvetlenie do prvého meme skopírovať? Sama to lepšie nezformulujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Luu: samozrejme, kopíruj, čo potrebuješ :)

    Inak teším sa, dievčatá, že ste ma v tom nenechali samu a neviem sa dočkať na váš post :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Na to som zvedavá :D U mňa by to mohla byť maximálne polročná chvastačka, pretože asi tak často sa ja dostávam k novým knihám :D Ale budem to tu pravidelne sledovať a žiadne nasty comments nebudú ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Mohli by sme si písať skóre - v koľkých knihách sa zhodneme :D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Já se taky zapojím, už kvůli tomu buttonku, pana Barentse miluju:D

    OdpovedaťOdstrániť
  11. dobře, dobře, nakonec neodolám... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Od května se mnou počítej!
    Krásný button. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Dobrý nápad, svojí květnovou jsem už taky zveřejnila, sice trochu později, ale snad to nevadí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Tak som neodolala a zapájam sa aj ja. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. nuž, vyzerá to super a pravdu povediac nejaký čas som mesačné chvastačky sledovala... fakt wonderful nápad... rada sa aj ja zapojím... len dúfam, že každý mesiac budem mať čo pridať. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Taky se zapojuji :-)
    http://rodaw.blog.cz/1201/mesicni-chvastacka-leden-2012

    a další články budou ve stejné rubrice ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. ráda bych se taky zapojila :)
    http://ilferiad.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Tak jsem se také zapojila a je to velká sranda! :D Díky za skvělý nápad ;))

    OdpovedaťOdstrániť