pondelok 16. apríla 2012

Poďte sa hrať na KNIŽNÝCH DETEKTÍVOV!

Veľkonočné sviatky (u mňa trochu natiahnuté do nevídaných rozmerov) sú už šťastne za nami, ja som dnes pricestovala do Brna a môžem sa znovu na plno veciam, ktoré išli počas Veľkej noci na druhú koľaj, medzi nimi aj písaniu článkov a doháňaniu zanedbaných rubrík. Predtým by som vám ale ešte chcela predstaviť niečo, na čom pracujem už zopár dní a čo by malo byť, ak sa to podarí, akciou, do ktorej sa budú môcť aktívne zapojiť všetci - blogeri aj neblogeri.



Kto sú Knižní detektívi?

Knižní detektívi ste v podstate vy. Ak máte chuť a hlavne ODVAHU, vyzývam vás zapojiť sa do celoslovenskej a celočeskej akcie, zameranej na poriadne prevetranie našich milovaných kníhkupectiev a jeho personálu.

O čo pôjde?

Podstata je vlastne pomerne jednoduchá. Vyberiete si jedno kníhkupectvo. Môže to byť vaše obľúbené kníhkupectvo kde chodíte radi alebo naopak kníhkupectvo, ktorému sa už z rozličných dôvodov radšej zďaleka vyhýbate (ja odporúčam hlavne tú druhú variantu, lebo pomsta je sladká). Najprv si ho prehliadnete a budete si všímať detaily - ako sú rozložené jednotlivé sekcie? Má to nejakú logiku? Ako sa vám hľadajú knihy? Majú knihy v regáloch nejaký systém? Ak áno, aký? Vyhovuje vám, alebo by ste pristali na nejaký iný? Ako na vás kníhkupectvo pôsobí celkovým dojmom? a pod.

Pozor! To bola tá jednoduchšia časť. V zápätí na rad totiž prichádza vaše herecké umenie. Tu vám prenechávam takmer úplne voľnú ruku s tým, že všetci sa budeme snažiť dosiahnuť jedného cieľa - presvedčiť sa, či sa predavačky a predavači vyznajú v tom, čo predávajú. Môžete sa preobliecť, môžete zahrať akýkoľvek charakter zákazníka - od neurotickej trosky po zákazníka lačného po akýchkoľvek nepodstatných informáciách. Od nerozhodnej tínedžerky, ktorá vyberá darček pre svoju kamarátku až po tvrdohlavú nočnú moru, ktorá si vzala do hlavy, že chce knihu, kde sa hlavná hrdinka rozpráva s mŕtvymi a nepohne sa z miesta, kým ju nenájde. Dávajte predavačom otázky, nevybočujte zo svojej role a sledujte, ako budú reagovať. Fantázii sa medze nekladú, práve naopak - čím zaujímavejšia  detektívna akcia, tým lepšie vyznie vaša záverečná správa.

Na čo to bude dobré?

V prvom rade pôjde o zábavu. Neurobila som to formou súťaže, pretože chcem, aby ste si svoju  knižnú detektívnu akciu užili a zúčastnili sa jej preto, lebo chcete a nie preto, lebo za to dostanete odmenu. Táto hra má však zároveň aj vyšší zmysel. Ponúkne nám totiž realistický pohľad na to, ako vedia zamestnanci kníhkupectiev predať svoj tovar. Hoci môžeme takmer bezpečne vyhlásiť, že verní čitatelia našich knižných blogov sú už tak namakaní, že budú mať v strete predavač-zákazník jednoznačne na vrch, existujú aj dôležitejšie veci, než len to, či na nás bude daný predavač pri vyslovení slova dystópia pozerať ako teľa na novovymaľované vráta. Všímajte si preto aj jeho ochotu a pohotovosť a to, či sa vám bude snažiť pomôcť aj keď zjavne nebude vedieť, ktorá bije. To je totiž minimálne rovnako dôležité, ako vedomosti!

Na rad prichádza záverečná správa

Po tom, čo absolvujete vašu detektívnu akciu vás čaká ešte jedna dôležitá úloha - napísať záverečnú správu. V nej opíšete vaše pozorovania a zistenia, ako to prebiehalo a čo si o tom myslíte vy. Bude to niečo podobné ako knižná recenzia s tým rozdielom, že budete recenzovať kníhkupectvo. Ani v tvorbe recenzie sa vašej fantázii medze nekladú, môžete si zvoliť akúkoľvek formu aj štýl písania. Vašu záverečnú správu mi potom pošlete na mail myalternativeworld@gmail.com a ja ich budem postupne uverejňovať na mojom blogu.

Ako všade inde, aj tu platia nejaké pravidlá:

  • nebudem zavádzať linkovač, ale prosím prejavte svoj potenciálny záujem alebo nezáujem v komentároch pod týmto článkom aby som vedela, či môžem v budúcnosti očakávať aspoň nejaké reporty :)
  • v kníhkupectve nepoužívajte žiadne zvukové ani vizuálne nahrávacie zariadenia, je to zakázané. (najrozumnejšie asi bude, zapísať si hneď po návšteve kníhkupectva všetko na papier alebo do pc)
  • pri písaní záverečnej správy môžete by kritický ale prosím, buďte slušní. Príliš hanlivé reporty nebudem zverejňovať.
  • myslím, že by nemal byť problém so zverejnením mena kníhkupectva, predsa len nie som žiadna komerčná stránka, tak si ho nezabudnite zistiť a pripísať do správy spolu s mestom, kde sa nachádza

To je asi všetko. Je možné, že som ešte na niečo podstatné zabudla, takže otázky a nejasnosti píšte do komentárov. Hlavne sa bavte a ja sa už teším na prvé správy od mojich detektívov :)

13 komentárov:

  1. Judit kam ty na to chodíš? Skvelá akcia, ale asi sa nezapojím. Ja s mojim hereckým talentom môžem ísť dakam :D a neviem či mám na to nervy :D ale určite sa teším na príspevky iných :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Wow... to znie neuveriteľne zaujímavo... aj by som presne vedela, ktoré kníhkupectvo si vybrať, no už teraz tuším ako by som toho ujka (čo len fajčí, tancuje na nahlas pustené pesničky a nepredáva)poriadne ale neskutočne naštvala... Myslím že by ma odtiaľ vyhodil, on nemá strpenie ani keď človek presne vie, ktorú knihu chce... Ale zahrať sa na Veronicu Marsovú by sa mi veľmi páčilo.... :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak poď do toho! ;) Máš čas na premyslenie, ja vám všetko budem priebežne pripomínať aby to neupadlo do zabudnutia :)

      Odstrániť
  3. Ja som na tom podobne... U nás v Prievidzi sú len 3 kníhkupectvá a v tom jednom je dosť divné usporiadanie. Napríklad Odkaz dračích jazdcov tam je medzi titulmi pre malé deti :D Ale predsa len.. Ja by som to pred nimi neuhral - chodí tam dosť ľudí.. a spraviť zo seba totálneho idiota :D A od tých dvoch som totálne odrezaný. Ale výborný nápad... niektorí si to určite užijú :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bože, ja zo seba strašne rada robím idiota :D
      Ono zasa ak sa chceš zúčastniť ale nemáš nervy ísť do extrému tak to stále môžeš urobiť normálnejšie ako klasický zákazník, ktorý sa na niečo pýta ;)

      Odstrániť
    2. a ešte, kedy sa to vlastne bude konať?

      Odstrániť
    3. Od teraz do doby neurčitej :) proste keď budeš v kníhkupectve a dostaneš chuť urobiť to tak to urobíš, napíšeš správu, pošleš a ja to uverejním hoc aj pol roka-rok po vyhlásení. Kedy chceš, vtedy to bude.

      Odstrániť
  4. Tak ja sa urcite zapojim :) Ja som taky postrach vsetkych predavacov lebo sa vzdy na vsetko pytam :DD Ale s tym nasim knihkupectvom budem mat asi skor dobru skusenost :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ooooh, tak pre mňa to bude velice jednoduché. Lebo nech prídem do akéhokoľvek kníhkupectva v meste, pozerajú na mňa ako na retardovanú. Samozrejme, ak nejde o Steelovú - tú majú v merku...:-) Určite sa zapojím...:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Geniálny nápad! :)to aby som si dávala pozor, keďže ja v kníhkupectve robím, teraz nikdy neviem kedy tam na mňa niekto vybehne hrať hru :D ale na druhej strane, ak sa ocitnem mimo mesta v nejakom kníhkupectve tak to pravdepodobne vyskúšam zahrať tiež..vždy som mala skryté herecké túžby :D a takisto rada pozorujem predavačky v kníhkupectvách, lebo zväčša viem viac ako ony...ale takisto napr. keď k nám príde zákazník s nejakou požiadavkou o ezoterike, športe, a hlavne klasických a slovenských autoroch a podobne, tak tiež na neho čumím jak teľa na nové vráta :D ...takže my sa tam pekne dopĺňame, ja som tá na oddelenie pre mládež a kolegyňa je pre dospelých. A dokonca už sa ukazuje môj vplyv, minule kolegyňa mi natešená hovorila, že nahovorila nejakú ženu nech kúpi dcére Naprieč vesmírom. Som bola taká pyšná! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. U nás v kníhkupectve stále za mnou chodila jedna z predavačiek či nechcem pomocť, tak som jej už taká otrávená položila otázku, kde nájdem knihu Údolie-Hra. Hľadala to asi 10 minút a to som ju ani nechcela, len som sa jej snažila zbaviť :D Ale inak sa mi zdá, že sa vážne vyznajú :) Viacerí :D
    Zaujímavý nápad!! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Žijem v Spojených štátoch. Pred dvoma rokmi som sa oženil s dámou menom Melena, mali sme spolu dve deti, boli sme veľmi šťastní, že sme manželia, takže keď cestujem na služobnú cestu do Brazílie, strávil som v Brazílii 1 rok. môj druh podnikania, ja a moja žena sme sa neustále rozprávali po telefóne, rozprávali sme sa na internete, nikdy som nevedel, že ma moja žena začala podvádzať tým, že som chodil so svojím priateľom zo starej školy menom Mark, nikdy som nevedel, že niečo ide zle, kým som sa nevrátil z mojej cesty, potom sme s manželkou začali mať problémy, chodí von a vracia sa neskoro v noci, zmenila sa zvláštnym spôsobom, ktorý som nevydržal, snažil som sa urobiť všetko pre to, aby som ju potešil, ale to zhoršilo sa, tak jedného dňa odišla z domu a už sa nevrátila, pokúsila som sa ju osloviť, ale nijako som sa k nej nedostala, nikdy som nevedela, že cestovala so svojím novým milencom, ktorým bol Mark, veľmi som ju chcela kvôli deťom, ktoré ona odišiel pre mňa a pretože som ju tiež tak veľmi miloval, kvôli zlomeniu srdca, do ktorého ma dala, som vošiel hľadanie skutočného čarodejníckeho kúzla Bol som dvakrát podvedený kúzelníckym čarodejníkom, ale nikdy som pri hľadaní neochabol, pretože chcem šťastný život so svojou ženou, takže jedného rána som videl svedectvo o čarodejníckom kúzle Dr. Adeleke, takže som ho kontaktoval cez whatsapp : (+27740386124) a na e-mail: (abba5019@gmail.com) na moje najväčšie prekvapenie urobil pre mňa život opäť mužným, moja žena sa vrátila ku mne, vzal som ju späť a ja som teraz s manželkou vyrovnaný kúzelníkom

    OdpovedaťOdstrániť