utorok 20. decembra 2011

RECENZIA: Carrie Ryan - Pobrežie hrôzy (Les kostí #2)

Málokedy sa mi stáva, že píšem recenziu ešte v ten istý deň, keď dočítam knihu, ale tentokrát ma tlačí čas. Ostávajú totiž už len 3 dni na to, aby ste napísali Ježiškovi a popýtali si prvý aj druhý diel tejto absolútne fantastickej série. Zrobte to, pekne vás prosím.

UPOZORNENIE
Snažila som sa z recenzie vynechať čo najviac veľkých spoilerov pre prvý diel (Les kostí - RECENZIA TU) ale úplne bezpečné to asi nie je...Ak ste úplne alergickí na akokoľvek malé spoilery, radšej si najprv prečítajte jedničku.  Recenzia je ako vždy úplne zbavená akýchkoľvek spoilerov z druhého dielu. (By som si nedovolila!)

Názov: Pobrežie hrôzy (Les kostí #2)
Originálny názov: The Dead-Tossed Waves
Autor: Carrie Ryan
Vydavateľ: Slovart, 2011

Hodnotenie na GR: 3.96 (ku dňu 20.12.2011)
Tagy: young adult, zombie, psycho, zvraty, tajomstvá, post-apokalyptika


V prvej knihe sme sa zoznámili s Mary, ktorá túžila vidieť oceán. V dvojke sledujeme osudy jej dcéry - Gabry. Gabry síce žije vo svete po Návrate, obkolesenom stonajúcimi Mudmi, ktorých jediným cieľom je šíriť nákazu, no sama sa do nebezpečenstva vďaka dostatočnej ochrane jej rodného mesta nikdy nedostala. Až do jednej osudnej noci, kedy navždy prestane existovať život, ktorý si vo svojej veľkej bubline vytvorila. V jej svete už nikdy viac nebude nič jednoduché a isté.

Les kostí bola úžasná kniha. Zoznámila ma s planétou, na ktorej už niet nádeje, na ktorej ľudia denno denne zápasia o život len aby nakoniec aj tak umreli tou najkrutejšou smrťou. Pobrežie hrôzy nielenže na Les kostí dôstojne nadviazalo, ale ho aj s prehľadom prečúralo.


Pobrežie hrôzy vás pravdepodobne psychicky zdeptá. Ak ste čítali Les kostí, tak ani nemôžete nič iné očakávať. Psychologicky je to briliantne zvládnuté, prežívate s Gabry to holé šialenstvo po tom, čo sa jej život prevráti úplne na ruby kvôli jednej jedinej chybičke. Tá tragédia toho, čo sa vlastne stalo - ako v jednu sekundu mala všetko a v ďalšiu úplne nič. Strach, zúfalstvo a príšerné výčitky. Keď čítate viete, že knihu písal majster, pretože všetko čo cíti Gabry cítite aj vy.

Pobrežie hrôzy mi v porovnaní s prvou časťou pripadalo menej ako "iba" psycho horor a viac ako akýsi mix  post-apo, metaforického príbehu, young-adult romance a hej, samozrejme aj psycho hororu. Jednoznačne som si viac uvedomovala, že sa nachádzame v akomsi svete po, svete, ktorému predchádzala tá naša civilizácia, ktorý kedysi býval normálny až kým všetko prestalo byť normálne.

Znovu tu máme príšerne kvílenie zombií, ich neprestajné driapanie oplotenia, Les kostí, kde číha smrť. Hlavné postavy umierajú. Myslíte si, že už to nemôže byť horšie, presvedčíte sa, že môže. Myslíte si, že konečne svitlo na lepšie časy, mýlite sa. Kniha je plná zúfalstva, ale oproti Lesu kostí je zároveň plná nádeje.
Carrie sa nad nami asi trošku zľutovala a prisolila do svojej série tentokrát už skutočnú romancu, ktorá človeku nie je protivná a v ktorej si medzi sebou postavy nevyznávajú večnú a nehynúcu lásku po 50 stranách. Romantická stránka knihy je veľmi vkusná a spolu s takmer non-stop akciou, silnými momentmi a injekciami strachu aplikovanými vždy v tej správnej chvíli vytvára čosi epické.

Nechcem písať viac, pretože keď ľudia vidia dlhú recenziu tak majú tendenciu odignorovať ju a toto je pre mňa príliš dôležité aby ste si prečítali na to, aby som riskovala :)
Takže ak rozmýšľate či kúpiť alebo nekúpiť, absolútne neváhajte. Pokiaľ nemáte vyslovene slabý žalúdok (ale to asi ťažko na tom môžete byť horšie ako ja a ja som to zvládla) tak nie je o čom.

Toto je takých 5 hviezdičiek jak bič.


Na záver sa ešte chcem poďakovať vydavateľstvu SLOVART za poskytnutie recenzného výtlačku.

9 komentárov:

  1. zrovna dnes som ju dočítala .. perfektná kniha :):)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :) ja mám pocit, že každý ju teraz číta. A každý je z nej hotový.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Troma slovami je tá kniha jedno veľké WTF. Človek, ktorý z nej nieje hotový je... No, ani nie je človek. :D Super recenzia, normálne mám chuť to otvoriť a začať čítať odznova. :D:D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. no wow :) akonáhle dočítam les tak idem na pobrežie :) :) ja som mierne hotová už z Lesu, ale Mary, ach by som ju prizabila za niektoré veci

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Super recenzia, strasne som sa nasmiala na konci - ze ludia nechcu citat dlhe recenzie :) agree to that, sista :P

    OdpovedaťOdstrániť
  6. škoda že u nás v ČR dvojka ještě nevyšla..tiše závidím...už se na ní třesu od tý doby co jsem dočetla jedničku:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. S kým má Mary túto jej dcéru?

    OdpovedaťOdstrániť
  8. to by bol hrozný spoiler keby som ti povedala :) ale dozvieš sa v pobreží

    OdpovedaťOdstrániť
  9. niee mne to vôbec nevadí :) ja sa zatiaľ nemám ako dostať ku tejto knihe..do kelu

    OdpovedaťOdstrániť