piatok 28. decembra 2012

Kresley Cole - Poison Princess: Tarotové karty ožívajú! (Recenzia)

Názov: Poison Princess (The Arcana Chronicles #1)
Autor: Kresley Cole
Vydavateľstvo: Simon & Schuster, 2012
Hodnotenie na Goodreads: 4,27

Srandafaktor: 4/5
Nudafaktor: 1/5Lovefaktor: 5/5
Plačfaktor: 3/5
Drámafaktor: 5/5

V prípade tejto knihy ma neupútala obálka, anotácia ani vysoké hodnotenie. Miesto v mojom to-read liste si totiž zabezpečila už dávno pred ich vznikom, a to vďaka svojej autorke. Od Kresley Cole som čítala jej dve série pre dospelých a obidve milujem, ale nebudem klamať, že som nemala strach pustiť sa do jej prvého YA pokusu. Vždy, keď začínam čítať knihu pre teenagerov od autora pre dospelých, mám (zväčša nereálne) očakávania, že kniha bude o niečo vyspelejšia. Väčšinou ma ale čaká pravý opak - autor sa taaak snaží, aby napísal niečo úplne iné než doposiaľ, že skončí s leporelom pre 15-ročných, kde sex je posvätné slovo, ktoré nikto nesmie brať do úst minimálne do tretieho dielu. Chvalabohu nie v tomto prípade. 

Aby som prešla k veci: POISON PRINCESS BOLA ÚCHVATNÁ!!! Bolo tam všetko, napätie, záhada, humor, ale najsilnejšou zbraňou knihy ostáva to, čo je zároveň najsilnejšou zbraňou jej autorky - vášnivá romanca s množstvom drámy. Evie je krásna bohatá roztlieskavačka, Jacskon chudobný bad boy žijúci na nesprávnej strane rieky. Ubezpečujem vás, že už aj tento neoriginálny začiatok vás strhne a zariadi, že s prehľadom vydržíte do doby, kedy konečne pôjde všetko do kanála a začne sa poriadna akcia. Na Evie, Jacksona a celý svet totiž čaká Apokalypsa, po ktorej už pôvod nebude znamenať nič a schopnosť prežiť všetko.

Evie má zvláštne vidiny o konci sveta, ktoré jej vynesú miesto v blázinci, kde strávi niekoľko mesiacov. Po návrate domov je odhodlaná vrátiť sa späť medzi školskú elitu a do náručia svojho dokonalého priateľa. Ibaže Brandon nie je ani zďaleka ten, kto okupuje jej myseľ...Prv, než sa Evie rozhodne, či konať na základe svojho srdca alebo rozumu, sa zrazu všetky jej vidiny stávajú skutočnosťou a počas jednej noci, kedy sa celý svet premení na spustošenú krajinu plnú popola, prichádza o všetkých svojich priateľov a známych. 
Po udalosti známej ako Flash, ostáva na svete len hŕstka mužov a takmer žiadne ženy. Ostatní sú mŕtvi, alebo premenení na zombie príšery. Eviene vidiny však neutíchajú a ona je presvedčená, že jediný, kto jej môže pomôcť, je jej stará mama, žijúca v inom meste. Tá totiž bola vždy presvedčená, že postavy na tarotových kartách sú skutočné osoby, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu v novodobých dejinách, a že Evie je jedna z nich. Evie sa ju preto, ako inak, rozhodne s Jacksonovou pomocou nájsť. 

Hoci som z knihy úplne nadšená, musím uznať, že fantasy zložka bola zo začiatku trochu chaotická. Asi do polovice knihy som vôbec netušila o čo ide a výlučne som si užívala mierne tuctovú ale zato výborne spracovanú romancu. Stále sa tam niečo dialo, vychutnávala som si humor, na ktorý som u Kresley Cole zvyknutá a trochu zahanbene uznávam, že som sa veľmi neponáhľala s odhalením pointy. Postupne sa však začína kryštalizovať aj zvyšná zložka príbehu a my sa dozvedáme niečo viac o mágii tarotových kariet a ich význame. Na moje sklamanie sa k Evienej a Jacksonovej "idylke" časom pridávajú ďalší preživší so svojim vlastným tajomstvom, no našťastie to nijako neovplyvňuje ich stále dynamickejší a zaujímavejší vzťah. Ak si odmyslíte, že ide o dobrodružnú cestu za nájdením starej babičky

Poison Princess je v popredí pred ostatnými knihami nielen čo sa týka výraznejšej a intenzívnejšej romance ale takisto aj  oveľa vypísanejším štýlom a autorkinými dlhoročnými skúsenosťami, ktoré sú v knihe naplno zúročené. Napriek tomu ostáva celý potenciál mágie okolo tarotových kariet nevyužitý až takmer do konca, kedy vrcholí nielen stupňujúca sa Evie/Jackson dráma ale konečne sa poodhaľuje aj autorkin zámer s Tarotom. Aj keď sa prvý diel končí OBROVSKÝM cliffhangerom, bola som maximálne spokojná, pretože som konečne zistila, kam by sa približne mala séria uberať a to, čo zatiaľ viem, sa mi veeeľmi páči. Už dávno sa mi nestalo, aby som po dočítaní nejakej young adult knihy bola tak dokonale navnadená na pokračovanie a zároveň neunudená dlhými kecami o mágii.

Priznám sa, že neviem, ako vás účinne navnadiť na prečítanie tohto príbehu. Poison Princess nevyzerá zvlášť zaujímavo ani originálne, dystópií tu už bolo veľa, zlých chlapcov na motorke ešte viac. Ak však aspoň netrpíte vyslovene alergiou na tieto veci, dajte knihe šancu a možno aj vás niečím prekvapí.

7 komentárov:

  1. Včera som prečítala prológ (wow wow) a prvé dve kapitoly (eh?) a potom prepla na Raven Boys. Ale páči sa mi, ako je to písané, len by to na môj vkus potrebovalo tú fantasy zložku čo najskôr...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak tá fantasy zložka tam je taká...divná. ale podľa mňa druhý diel už ju bude mať trochu viac rozpracovanú, súdiac podľa toho, ako kniha skončila.

      Odstrániť
  2. To zní hodně dobře. S touhle recenzí jsi mi udělala radost, protože knihu mám už déle ve čtečce a nemůžu se odhodlat k přečtení :).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To vyzerá naozaj veľmi lákavo! Určite by som si ju rada prečítala 8)

    http://readandwatchlikeme.blogspot.fr/2012/12/najoblubenejsi-blog-2012.html

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak teď začínám uvažovat, že si to přečtu také. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ta to chcem čítať už asi mesiac, ale nikde na nete to neviem nájsť :D Už som si stiahla dva vírusy. Ten internet je sviňa.
    Alebo asi len neviem hľadať. Sa naštvem a objednám si to :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Žijem v Spojených štátoch. Pred dvoma rokmi som sa oženil s dámou menom Melena, mali sme spolu dve deti, boli sme veľmi šťastní, že sme manželia, takže keď cestujem na služobnú cestu do Brazílie, strávil som v Brazílii 1 rok. môj druh podnikania, ja a moja žena sme sa neustále rozprávali po telefóne, rozprávali sme sa na internete, nikdy som nevedel, že ma moja žena začala podvádzať tým, že som chodil so svojím priateľom zo starej školy menom Mark, nikdy som nevedel, že niečo ide zle, kým som sa nevrátil z mojej cesty, potom sme s manželkou začali mať problémy, chodí von a vracia sa neskoro v noci, zmenila sa zvláštnym spôsobom, ktorý som nevydržal, snažil som sa urobiť všetko pre to, aby som ju potešil, ale to zhoršilo sa, tak jedného dňa odišla z domu a už sa nevrátila, pokúsila som sa ju osloviť, ale nijako som sa k nej nedostala, nikdy som nevedela, že cestovala so svojím novým milencom, ktorým bol Mark, veľmi som ju chcela kvôli deťom, ktoré ona odišiel pre mňa a pretože som ju tiež tak veľmi miloval, kvôli zlomeniu srdca, do ktorého ma dala, som vošiel hľadanie skutočného čarodejníckeho kúzla Bol som dvakrát podvedený kúzelníckym čarodejníkom, ale nikdy som pri hľadaní neochabol, pretože chcem šťastný život so svojou ženou, takže jedného rána som videl svedectvo o čarodejníckom kúzle Dr. Adeleke, takže som ho kontaktoval cez whatsapp : (+27740386124) a na e-mail: (abba5019@gmail.com) na moje najväčšie prekvapenie urobil pre mňa život opäť mužným, moja žena sa vrátila ku mne, vzal som ju späť a ja som teraz s manželkou vyrovnaný kúzelníkom

    OdpovedaťOdstrániť