sobota 19. apríla 2014

ADD YOURS: Knižná edícia (APRÍL)



ADD YOURS je mini verzia obľúbenej knižnej reťazovky. Každý mesiac zverejním tu na MAWOBe otázky, na ktoré budete môcť odpovedať vy sami na vašich blogoch. Tieto otázky budu vždy iné, budem sa snažiť, aby boli originálne, zaujímave a podľa možnosti sem-tam aj vtipné. Na konci vás vždy bude čakať Otázka na telo :)
Pre všetky základné informácie o ADD YOURS aj o tom, ako sa pridať, kliknite na TENTO ODKAZ. Prajem príjemnú zábavu s vymýšľaním odpovedí ;)


Autor, od ktorého by som si prečítala aj telefónny zoznam.


Toto je zvláštne, pretože z prvej ruky by som vymenovala hneď niekoľko autorov, ale keď sa nad tým zamyslím, tak od väčšiny z nich nemám ani zďaleka prečítané všetky diela. Takže do telefónneho zoznamu by som asi tiež nešla. Výnimku tvorí Judith McNaughtová, od ktorej som prečítala VŠETKO a ktorá už nepíše a keby sa nado mnou predsa len zľutovala a niečo by napísala, tak by to mohol pre mňa za mňa HOCIČO.


Autor ktorého tak neznášam, až ho milujem.


Tu mi neostáva napísať nič iné, než Cassandra Clare. Prešla som si pri nej všetkými štádiami nenávisti a s blížiacou sa knihou City of Heavenly Fire v ktorej má vraj zabiť 6 hlavný postáv, si ešte určite prejdem nejakými novými. Nadávam na ňu v pravidelných intervaloch, hlavne keď ohlasuje zasa ďalšiu sériu a ešte nemá napísaných 9 kníh pred ňou, ale pravda je taká, že aj tak ju milujem a kúpim si od nej každú jednu knihu. Som slaboch...


Kniha, kvôli ktorej som jednu noc vôbec nespal/a.

Takých je veľa, ale môj posledný nočný maratón bol už predsa len pred nejakou dobou, čo je škoda. Posledná kniha, ktorá ma udržala hore celú noc, bola Iba jeden deň od Gayle Formanovej. Snažila som sa, ale nepodarilo sa mi vtedy nájsť nijaké miesto, kde by som čítanie mohla bezbolestne prerušiť...


Kniha, na ktorú sa odhodlávam už roky.

Fiery Cross od Diany Gabaldonovej. Hej, dobre vidíte, hlavný propagátor série Outlander v celej blogosfére ešte nečítal piaty diel. Vysvetlím to takto: Nemôžem si dovoliť poriadne nespať viac ako týždeň vkuse :D Keď som sa naposledy do série pustila, dala som 4 knihy za sebou a na konci som bola asi o 5 kíl chudšia s 5 centimetrovými kruhmi pod očami. Ale stálo to zato, preto sa k sérii čoskoro plánujem vrátiť :)


Postava, ktorá mi zlomila srdce.

Myslím, že Qhuinn z Black Dagger Brotherhood mi lámal srdce celých niekoľko dielov a najviac v jeho vlastnej knihe - Lover Mine.
Viem, že ma to robí riadnou kravou, ale väčšinou nemám veľký súcit s postavami, ktoré sa ho vo mne snažia vzbudiť. Práve Qhuinn bol ako postava dosť nastavený na to, aby sme ho ľutovali za všetko, čím si prešiel, ale tak...v tomto prípade bola Wardová úspešná :D


Hrdina, ktorý ma zruinoval pre všetkých ostatných.

Asi sa budete niektorí rehotať, ale Gideon Cross z Crossfire série. Už si nie som schopná užiť žiadnu podobnú sériu, lebo mu nikto nesiaha ani po členky :D Strašne veľa autorov sa jeho typ postavy snaží napodobniť, ale podľa mňa úplne márne. Ešte aj Grey by sa mal čo učiť...


Hrdinka, ktorá ma sklamala.

Sydney Sage z Bloodlines. Neviem, na základe toho, čo sme sa o nej dozvedeli v Upírskej akadémii, som od nej čakala niečo viac. V sérii Bloodlines ostali z jej pôvodnej povahy len niektoré základné črty a čím viac som o nej čítala, tým menej ma zaujímala, až ma jej ďalší osud prestal v knihe Indigo Spell trápiť úplne. Do dnešného dňa to oplakávam.


Knižný pár, ktorý  nie je pár ale mal by byť, pretože by mi to urobilo hroznú radosť!

(Pozor, možno trošku SPOILER pre tých, čo ešte nečítali Harryho Pottera, ale akože...fakt ešte niekto nečítal Harryho Pottera? :D) Neviem ako vy, ale ja do dnes oplakávam Snapea a Lily Potterovú. James bol podľa mňa vždy debil a celkovo mi ich vzťah prišiel celý zlý (s výnimkou toho, že urobili Harryho Pottera). Neexistuje náhodou nejaká dobrá fanfikcia na Snapea a Lily? By som si možno aj prečítala :D
PS: Škoda, že Game of Thrones nečítam, iba pozerám. Tam mám asi desať vysnených párov, ktoré vlastne nie sú páry a asi ani nikdy nebudú, lebo minimálne jeden z nich určite za chvíľu umrie.


Za filmové spracovanie ktorej knihy by som dal/a svoju pravú obličku?

Viem, že v poslednej dobe sa filmy podľa kníh doslova doorávajú, ale aj tak by som straaaašne chcela vidieť filmové spracovanie Medeného jazdca od Paulliny Simonsovej. Pretože ona sama pre film napísala scenár a ten už dokonca aj prešiel cez filmovú spoločnosť, ktorá práva na natáčanie kúpila. Akurát že nikto to nejako nenatáča a som z toho smutná :(


Otázka na telo: Môj najväčší knižný prehrešok

Prečítala som si záver knihy Rekviem od Lauren Oliverovej. K zvyšku knihy som sa ešte stále nedostala.
(Ja viem, ja viem...)



Chceš sa zapojiť? Skopíruj si otázky a zodpovedaj ich na svojom blogu. Link na svoj článok môžeš vložiť do linkovača priamo tu:




4 komentáre:

  1. 8D Game of thrones radšej tiež nečítam, rada sa prekvapím, kto ďalší zomrie 8D Ale včera som myslela, že zavraždím pár neznámych chlapcov, ktorý sa začali rozprávať o poslednom dieli seriálu a o spoileroch z knihy!!! Taký brutal spoiler mi povedali, že som mala chuť tým biliardovým tágom prepichnúť ich krky!
    Sydney tiež moc nemusím, je taká obyčajná 8D ale tak k Adrianovi sa celkom hodí, no viem si predstaviť lepšiu hrdinku, chystám sa na čítanie FH 8)
    Toto je super projekt, asi sa zajtra zapojím 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja sa určite zapojím, no neviem kedy stihnem napísať článok, takže až potom sem hodím link :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ani ja som neodolala a pripojila som sa. Judit, nabudúce poprosím menej náročné otázky ;) Najlepšie také, kde môžem odpovedať len áno alebo nie :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Úplne super nápad, tiež som sa zapojila, hoci mi to trvalo.:D
    S tou Cassie súhlasím, tiež si niekedy vravím, čo to sakra robí?! Ale viem, že ma aj tak všetky tie jej počiny budú baviť.:D
    Od Sydney som tiež čakala viac, no zatiaľ nie som až TAK sklamaná, respektíve dúfam, že sa zlepšííííí. Prosím prosím.:D
    Inak to Rekviem - pekne, pekne.:DD

    OdpovedaťOdstrániť