štvrtok 14. októbra 2010

HAPPY CRESCENDO DAY!

Či to už viete alebo nie, dnes v Anglicku vychádza pokračovanie knihy Zavrhnutý od Beccy Fitzpatrickovej s názvom Crescendo.
Kto sa nevie dočkať jej slovenského prekladu, môže si knihu výhodne zakúpiť na tejto zázračnej stránke :).

Aby som vás trochu navnadila, posielam preloženú anglickú synopsiu:

Nora mala tušiť, že jej život má ďaleko od dokonalého. Napriek začatiu vzťahu so svojim anjelom strážnym, Patchom (ktorý, ak si odmyslíme jeho titul, je všetko len nie anjelský) a prežitiu útoku na jej život, veci sa vôbec nezlepšujú. Patch sa začína odťahovať a Nora netuší, či je to v záujme jej dobra alebo sa jeho pozornosť presunula na jej úhlavnú nepriateľku, Marcie Millarovú. K tomu všetkému je ešte Nora prenasledovaná obrazmi jej otca a stane sa posadnutá myšlienkou prísť na to, čo sa s ním skutočne stalo v tú noc, keď odišiel do Portlandu a už sa nikdy nevrátil. 
Čím hlbšie sa Nora zavŕtava do záhady smrti jej otca, tým viac sa začína sama seba spytovať, či s tým má niečo spoločné  jej Nephilimská krv a tiež prečo sa zdá, že sa ocitá v nebezpečenstve oveľa častejšie, než priemerné dievča. Keďže Patch jej neodpovedá na otázky a snaží sa jej staviať do cesty, musí sa pokúsiť nájsť odpovede sama. Príliš sa spoliehajúc na to, že má anjela strážneho, Nora sa dostáva do nebezpečenstva zas a znova. Ale môže sa naozaj spoliehať na Patcha, alebo skrýva ešte temnejšie tajomstvá, než si vie Nora vôbec predstaviť?


Pre tých, ktorí na tento blog narazili len nedávno, pred niekoľkými týždňami som preložila rozhovor s chlapcom, ktorý na obálke knihy Zavrhnutý stvárnil Patcha. Prečítať si ho môžete tu:

http://loveinbooks.blogspot.com/2010/08/zoznamte-sa-s-patchom.html

16 komentárov:

  1. To som zvedavá, či sa ku tomu vôbec do konca roka dostanem... :D Spravila mi autoškola časový škrt cez pol týždňa :D Plánuješ čítať/recenzovať skoro? :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No takto ti poviem. Keď sa BookDepository uráči poslať mi kópiu, v momente keď tam budem mať napísané DISPATCHED namiesto toho hlúpeho PROCESSING začnem znovu čítať Hush-Hush, to by malo trvať tak max. 2 dni, čiže približne toľko, čo trvá cesta Crescenda do ČR, kde momentálne som. A až POTOM môžem začať čítať Crescendo.No ale s recenziami sa poponáhľam, lebo keď začnem s Vampire Academy už na to čas nebude:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Som zelená závisťou nad tým, že tú knihu môžeš držať v ruke... Kiež by bol na to u mňa kapitál *_* Už ten účet na platbu by sa nejako zariadil, ale ten kapitál... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vieš, sranda lebo každý má pocit, že ja mám nejaký kapitál. Tak ťa teraz vyvediem z omylu:

    Mama mi dá na nohavice a ja si namiesto nich kúpim knihu. Potom chodím pol roka po svete ako bezdomovec a všetci sa čudujú, prečo vždy nosím len jedny rifle. Tak, preto. Všetko je to o prioritách. Tie moje sú úplne na hlavu.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. A ešte som zabudla pripísať, že zelená závisťou asi nakoniec budem ja, pretože všetci to budete pravdepodobne čítať skôr, než ja :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. pozri pokiaľ sme sa ešte neprestali sprchovať, aby sme ušetrili za teplú vodu tak na tom nie sme vôbec zle :)
    hoci už len fakt, že ma to vôbec napadlo....

    OdpovedaťOdstrániť
  7. :D Táto debata akosi podnecuje k extrémnym zamýšľaniam :D :D

    S tým čítaním posledná určite nebudeš, ja som rada, ak sa raz za dva dni vôbec dostanem k počítaču, a to mám pred Crescendom v poradovníku ešte Torment (pokračovanie ku Fallen - inak je možné, že sa Fallen bude vydávať aj u nás, ešte nič nie je oficiálne, ale Ikar možno v dohľadnej dobe prekvapí... :D), zvyšok z Uglies a nešťastné Evermore :D Takže u mňa nehrozí :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. A aká je tá Fallen séria? Je to dobré? Oplatí sa?Asi si to už budem musieť prečítať, ak to vyjde aj u nás...tiež som o tom mimochodom čo to počula. Ja som plánovala v októbri zmáknuť celého Westerfelda - Uglies ale už ani nedúfam :)Potrebovala som si trochu oddýchnuť od YA a tak som na chvíľu skĺzla do adult ale už sa teším na Hush Hush.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Fallen je moje guilty pleasure :) Hlavná hrdinka je prázdna trúba, romanca je úplne bez nejakého podkladu, rozprávanie je také suché a pomalé... ale má to super atmosféru :D Vôbec sa ale nedivím ľuďom, ktorým to pripadalo nudné a o ničom, alebo ktorých to neoslovilo, takže skôr neodporúčam, ako áno, poprípade od toho netreba čakať vôbec nič :P

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Fajn :D Keď už fakt nebudem vedieť čo so sebou, dám tomu šancu. Až také hrozné to byť nemôže, keď to čítaš ty :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. :) Myslím, že priemerné hodnotenie býva tak 6/10, takže vyslovene strašné to vážne nie je :D Ja sa hlavne snažím dočítať všetko rozčítané, nech potom stíham VA maratón... :D Vážne sa na to teším, inak by som to asi odkladala na veky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tiež sa teším na VA, už si ani poriadne nepamätám o čom boli prvé dve časti, keďže som do toho spadla až na konci trojky takže to pre mňa bude tiež svojim spôsobom vzrúšo :D Hlavne sa teším, že sa o tom budem mať s kým baviť, lebo keď som to naposledy čítala sama, nemala som si ako ventilovať svoje nervy. ani si nevieš predstaviť, aký si šťastný človek, že nebudeš musieť čakať pol roka na vyvrcholenie série...

    OdpovedaťOdstrániť
  13. opýtam sa trochu odveci, ale - čítali ste niekto sériu Midnighters od Westerfielda? Zháňala som Uglies a v priečinku sa mi objavili i Midnighters. Akurát dočítavam prvý diel, je to len taký úvod a predstavovanie charakterov, a až v dvojke to má byť väčšia akcia, ale nápad je to veľmi zaujímavý. A postavy sa mi nezvyčajne zapáčili tým, že sú také.. iné.
    Čo si o tom myslíte vy? Teda ak to niekto čítal, lebo mám pocit, že to nie je moc známe...

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Dominika: Bohužiaľ nech robím čo robím, nedarí sa mi na Westerfelda nájsť si nejako čas a tak som od neho zatiaľ nič nečítala. O Midnighters som ale počula a zatiaľ hlavne pozitívne veci. Je to vraj trochu hororové:) Verím, že sa k tomu raz dostanem ale budem rada, ak dáš vedieť ako sa ti to páčilo, keď to dočítaš.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Dominika: Já Midnighters četla! Docela dost se mi to líbilo, hlavně kvůli neokoukanému a naprasto originálnímu námětu.. Celý ten vesmír byl úžasně vymyšlený. Souhlasím s tím, že postavy jsou netypické, mě se moc líbilo že každý z nich byl jinačí a měli svoje temná tajemství. Nejradši jsem měla asi dvojku - Touching Darkness - ale ani trojka nebyla špatná, konec byl zajímavý a rozhodně nečekaný.

    OdpovedaťOdstrániť