sobota 9. októbra 2010

Vychdáza v mesiaci OKTÓBER

Chápem, že október je už v plnom prúde a teda tento článok sa tu mal objaviť už minimálne pred týždňom, ale s heslom lepšie neskôr ako nikdy to zverejňujem aspoň teraz.
Pozrite si najhorúcejšie knižné novinky na slovenskom a českom trhu ( a že ich tentokrát je) :

SLOVENSKO

Alyson Noëel - Navždy

Po tragickej autonehode, ktorá si vyžiadala životy celej jej rodiny, vidí šestnásťročná Ever Bloomová aury ľudí. Počuje aj ich myšlienky a po jedinom dotyku pozná celé ich životné príbehy. Všetci na strednej škole si o nej myslia, že je čudáčka. Všetko sa však zmení, keď stretne Damena Augusta. Damen je nádherný, neobyčajný a bohatý a v jeho prítomnosti sa Ever darí nepočuť v hlave hlasy a nevnímať všetku tú chaotickú energiu okolo seba. Čím viac Ever preniká do Damenovho sveta plného tajomstiev a záhad, tým viac nových otázok sa vynára. Nemá ani len tušenie, kto Damen vlastne je. Jediné, čo Ever naozaj vie, je fakt, že je doňho čoraz väčšmi zamilovaná.

Kniha vychádza slovenčine 28.10. Ako som spomínala pred nedávnom, v češtine bude mať názov Napořád a podľa najnovších informácií vyšla včera, tj.8.10
Čoskoro môžete očakávať aj druhý diel s názvom Modrý mesiac, ktorého vydanie je naplánované na začiatok decembra.

L.J.Smith - Upírske denníky: Návrat

Upírske denníky sú späť, znovu potečie krv... Elena sa vrátila do sveta ľudí. S pomocou svojich priateľov a milovaného Stefana sa ho učí spoznávať znovu od úplného začiatku. Temné sily sa jej však nechcú vzdať a znova po nej naťahujú svoje pazúry. Ich nástrojom je tentoraz Elenina dávna rivalka Caroline.



Piaty diel populárnej série vychádza 20.10. (vychádza aj v češtine)




P.C & Krsitin Cast - Prenasledovaná

Dobrá správa: Zoey opäť získa podporu svojich priateľov a červené mláďatá už nie sú tajomstvom. Zlých správ je viac: Starobylé zlo s tvárou anjela je na slobode a s ním aj ďalšie obludy. Starej mame hrozí nebezpečenstvo. Heath má problémy. Ani Škola noci nie je bezpečná. Za múrmi školského areálu sa takisto deje všeličo nekalé... Lenže kto uverí tínedžerke a skupinke stratených existencií, hoci oni jediní chápu, čo sa v skutočnosti deje? Nájde Zoey dostatok síl a múdrosti, aby odhalila pravdu?

Piaty diel série Škola Noci vychádza 19.10. (vychádza aj v češtine - Pronásledovná)


ČESKÁ REPUBLIKA

Claudia Gray - Přesýpací hodiny


Bianca obětuje vše, jen aby mohla být s Lucasem. Po útěku z akademie Evernight, internátní školy pro upíry, najdou Bianca a Lucas útočiště u Černého kříže, sdružení fanatických lovců upírů. Bianca musí skrývat své nadpřirozené schopnosti, aby nepřišla o život. Ale když Černý kříž zajme jejího přítele upíra Baltazara, ztratí hra na schovávanou smysl. Bianca a Lucas musejí znovu prchat, a to nejen před Černým křížem, ale také před mocnými vůdci z Evernightu. Ale i kdyby utekli až na konec světa, Bianca nemůže uniknout svému osudu. Bianca celý život věřila, že jejich láska přežije vše… ale přečká i to, co musí nevyhnutelně přijít? 

Tretí diel série Akadémia Evernight vyjde už 14.10


Cassandra Clare - Město ze skla

Aby Clary zachránila život své matce, musí se vydat do Skleněného Města, dávného domova všech lovců stínů, přestože vstup do města bez povolení je proti Zákonu a porušení Zákona se trestá i smrtí. A aby toho nebylo málo, dozví se, že Jace ji ve městě nechce a Simona uvrhli lovci stínů do vězení, jelikož jim upír, kterému neublíží sluneční světlo, připadá krajně podezřelý. Clary postupně odhaluje další střípky z minulosti své rodiny a nalézá přitom spojence v tajemném lovci stínů Sebastiánovi. Valentýn sbírá veškeré své síly, aby jednou provždy zničil všechny lovce stínů, a jediná šance, jak ho porazit, spočívá ve spolupráci s odvěkými nepřáteli. Dokáží však podsvěťané a lovci stínů zapomenout na vzájemnou nenávist a bojovat za společnou věc? Jace si uvědomuje, jak moc je ochoten kvůli Clary riskovat. Podaří se Clary získat vládu nad svými nově objevenými schopnostmi a zachránit Skleněné Město?

Tretia časť série Nástroje smrti vyjde 20.10.

Suzanne Collins - Vražedná pomsta

Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

Druhý diel série Hladové hry vyšiel 7.10

7 komentárov:

  1. Z denníkov a Školy noci som čítala len jednu časť, ale ani jedna z tých kníh ma príliš nenadchla. Mám ale v pláne čítať ďalej, tak dúfam, že ich nevypredajú skôr, než sa mi podarí úchmatnúť si aspoň jednu kópiu :D Veľmi by som si ale chcela prečítať Mortal Instruments a Evermore.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Keď sa mám priznať, Školu noci ani Upírske denníky som ešte nečítala a sú to jedny z mála sérií, ktoré sa v najbližšej dobe ani nechystám čítať. To, čo som o nich počula ma nijako zvlášť neupútalo a ak sa raz rozhodnem prečítať si ich, bude to čisto pre účely tohto blogu:) U Evermore som sa zasekla na druhej knihe ale nechcem ťa demotivovať takže ťa nechám vytvoriť si na ňu vlastný názor...No a Mortal Instruments, ako si si už možno všimla, doporučujem kade chodím takže to nepotrebuje komentár:)Ak máš rada "upírštiny" celkom fajn séria je aj Evernight akadémia, o upírke ktorá sa zamiluje do lovca upírov:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No vzhľadom k tomu, že som si pred začatím čítania Školy noci myslela, že to bude skvelé, pretože to všetci ospevovali, si naozaj radšej urobím o Evermore vlastný obrázok ;) Ale ďakujem za upozornenie. Úprimne, naozaj som čakala, že tá Škola noci bude za niečo stáť, že to bude aspoň trochu tak dobré ako VA, ale mýlila som sa. Prvá časť bola... ako to stručne povedať... divná. No chcela by som si prečítať minimálne jedno ďalšie pokračovanie, aby som vedela, či to tak divné i zostane, alebo sa to pohne vpred. U denníkov robíš dobre, ak môžeš, radšej sa im vyhni. Niečo tak šialene hlúpe a naivné som v živote nečítala. Škoda, že som si vopred kúpila hneď dve časti :/ Čo sa týka Akadémie Evernight, obsah prvej časti ma príliš neláka, ale tá druhá už znie lepšie, takže som si to predsa len tiež pripísala na zoznam.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja som Upírske denníky odpísala, keď som si pozrela asi dve časti seriálu. Urobila som si obraz a to mi stačilo :) Evernight síce nie je také dobré ako VA ale ak by som mala čítať len tie najlepšie knihy, veľkú časť roka by som namala čo robiť:)Niekedy stojí za to čítať aj menej známe alebo horšie hodnotené knihy, lebo sa môže stať, že 100 ľuďom pred tebou kniha nesadla ale tebe sa bude veľmi páčiť. Okrem toho aj menej excelentné knihy, ktoré ja nazývam oddychovky majú svoje čaro, aspoň netŕpneš pol roka v očakávaní, čo sa stane v ďalšej časti (viď Vampire Academy). Takže pokiaľ kniha, ako hovoríš, nie je vyslovene hlúpa, nemám problém si ju prečítať:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak nie som si istá tým, či si si o VD knihách vytvorila dosť dobrý obrázok :D Seriál a tie knihy, sú totiž ako dva samostatné elementy, ktoré majú spoločné maximálne mená postáv a názov série. Cez seriál som sa však dokázala preniesť a napokon sa mi aj zapáčil, ale tá kniha ma zabíjala. Ale máš pravdu, i medzi neznámymi knihami sa môže nájsť niečo, čo si človek obľúbi a ja som sa rozhodla nedať na hodnotenia iných, ale len na svoje :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Čo sa týka tej Školy noci, oveľa ste obe rozhodne neprišli :D Tá druhá časť už je inak z trochu iného súdka, ako prvá :P

    Síce... ja som sa na tej sérií bavila ako dávno nie - čo sa rozhodne nedá povedať o Evermore, ešte nie som ani na stej strane a už mi z toho šedivejú vlasy :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tak na tvoju recenziu Evermore (v prípade, že to dočítaš) sa teším ako na Mikuláša :)

    OdpovedaťOdstrániť