streda 9. februára 2011

Filmové novinky: Thirteen Reasons Why na strieborné plátno

Stránky knižných blogov, rovnako ako aj iné stránky zaoberajúce sa filmovými novinkami a showbiznisom dnes zaplnil oznam o ďalšom filmovom spracovaní knihy pre mladých dospelých. Tentokrát si filmová spoločnosť July Moon Productions vzala na mušku bestsellingového autora Jaya Ashera a jeho knihu Thirteen Reasons Why. Veci sa pohli už až tak ďaleko, že sme zároveň spoznali aj meno herečky, ktorá stvárni vo filme hlavnú ženskú postavu, Hannu Bakerovú a nebude ňou nikto iný, ako Selena Gomez. No...hej...čo už. Aspoň že to nie je Miley Cyrus.




A o čom je vlastne kniha?

Brilantný prvý román Jaya Ashera je o plachom chlapcovi, ktorý pri návrate zo školy jedného dňa na prahu svojich dverí objaví krabicu. Krabica obsahuje sedem kazetových nahrávok vytvorených Hannou Bakerovou, spolužiačkou do ktorej bol zamilovaný. Pred tým, než spáchala samovraždu, Hannah poslala krabicu s páskami jednej spolužiačke s inštrukciami aby ju poslala na základe zoznamu študentov ako reťazový dopis. Pásky vysvetľujú trinástim ľuďom, akú úlohu zohrali v jej smrti.
Intenzívne silná a bolestivo skutočná, kniha Thirteen Reasons Why (Trinásť dôvodov prečo) odhaľuje, aká brutálna vie niekedy byť stredná škola, dôsledky šírenia klebiet a efekt, ktorý zanecháva samovražda na všetkých pozostalých.
Kniha sa v roku 2007 stala bestsellerom.

*EDIT: Kniha vyšla už aj v českom jazyku pod názvom Proč? 13x proto.

27 komentárov:

  1. Mělo by mi jméno Selena Gomez něco říkat? :D Jinak začínám být velice skeptická k tomu, že se knížky začínají zfilmovávat jako na běžícím pásu...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nicole: Tak ony se knihy zfilmovávají pořád jako na běžícím páse, jen sis toho možná začala víc všímat až teď :D :D

    A upřímně se divím všem, kteří pořád odsuzují hvězdy z Disneyho stáje.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nicole: Nie, meno Selena Gomez ti nemusí nič hovoriť, to dievča ešte neurobilo žiadnu dieru do sveta. (okrem toho, že chodí s Bieberom :D)

    Syki: Neviem nič o tom, že Selena je z "Disneyho stáje", nepoznám túto skupinu ľudí. Narážala som na Selenino spevácke umenie a snahu silou mocou sa presadiť, pričom v jedinom filme kde som ju videla hrať hrala strašne podpriemerne. Podobne ako v prípade Miley C.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Judit: Já to myslela všeobecně... A jestli je Selena dobrá zpěvačka/herečka jde upřímně tak nějak mimo mě. Slyšela jsem od ní pár písniček, španělštinu má například moc hezkou. A vidím, že ty tu Miley vážně nemáš ráda :D Mně se zase tak špatná nezdá. V Poslední písni se mi i líbila, neleze mi zase tak na nervy a na její písničky se kupodivu dobře paří. Takže asi tak :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Siky: ee, Miley fakt neznášam :D
    Čo sa týka Seleny, v tých tínedžerských veciach (resp. jednej, ktorú som videla) mi až tak neprekáža, úroveň jej hereckého nadania sa približne vyrovná úrovni filmu a nie je to ako päsť na oko, ale hoci som TRW nečítala, príde mi to ako seriózna kniha, ktorá si vyžaduje seriózny charakter, niekoho kto bude vedieť dobre vyjadriť psychológiu postavy a Selena mi tam jednoducho nesedí. Nicole by nám mohla viac rozprávať, ona tú knihu aj čítala.
    Takže high-school komédie? Áno. Spracovanie knižného bestselleru o dievčati, čo spácha samovraždu? Nie. Mrzí ma, že v poslednej dobe sa vyberajú herci do filmov podľa popularity a nie podľa toho, či sa tam hodia.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Judit: Škatulky jsou holt škatulky... Já jsem knihu nečetla a upřímně ani nevím, jestli bych chtěla. Vždycky když o někom vím, že umře, čte se mi ta kniha strašně špatně, protože je mi té postavy moc líto. Ale film by mě třeba mohl přesvědčit. Stejně tak se to podařilo Dear John a The Las Song... ty dvě knihy mám chuť si po shlédnutí filmu přečíst. A to nemluvím o mé touze přečíst si Shutter Island...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ehm...nehovor mi radšej o The Last Song :)
    Ale s tým čítaním smutných kníh sme na tom veľmi podobne, ja mám tiež ťažkosti pustiť sa do knihy kde viem, že hlavný hrdina zomrie. Mne dokonca stačí ak viem, že dve hlavné postavy na konci neskončia spolu :D TRW si asi neprečítam, ale film si pozriem celkom rada. AJ keď tam bude Selena :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Hej, o tom s hlavními postavami mi ani nemluv... stačilo mi, co jsem se dozvěděla o Deliriu o.O Mám obavy do toho jít, i když strašně chci...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Neviem, čo si sa dozvedela o Deliriu, ale pamätaj, že v tomto prípade je to len začiatok série :)
    Keď som to zvládla JA, zvládneš aj ty :) Akurát neviem, ako potom vydržíš vyše roka, ak nie dva kým bude pokračovanie...

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Jo, to jsem si taky hned pozjišťovala, jestli to bude mít pokračování, jinak si jsem jistá tím, že bych z toho konce nejspíš byla na prášky.

    To mi ani neříkej... jestli se mi to bude hodně líbit, nechci to své čekání vidět...

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Prečo, och prečo si toľkí ľudia čítajú dopredu ako skončí kniha? U mňa je to potom minimálne o 50% penej zaujímavé, keď čítam. nehovoriac že ak sa dozviem že niečo skončilo zle tak sa k tomu nikdy neodhodlám a mohla som sa už týmto spôsobom pripraviť o desiatky skvelých kníh...Ja som úplne nešťastná, ak niekedy omylom narazím na nejaký spoiler a myšlienka na to, že niekto ich vyhľadáva zámerne je pre mňa niečo neuveriteľné :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Já jsem si to dobrovolně nečetla, mně se prořekla kamarádka... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ach jeeeej :D No ale zas ty si sa nikdy netajila tým, že čítaš spoilery keď na ne narazíš :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ne, ale tenhle byl pro mě zásadní. Já zásadní spoilery nikdy neprozrazuju, jen sem tam něco naťuknu...

    OdpovedaťOdstrániť
  15. ale teraz som nemala namysli tvoje recenzie, tie naozaj nie sú také drastické čo sa týka spoilerovania. Ale viem, že si spomínala že ak niekde nájdeš nejaký spoiler, tak si ho prečítaš a nezatváraš hneď všetky okná v prehliadači a nedávaš kontrolovať pc na prítomnosť vírusu :D (I don't do that actually)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Já vím, že ne... ani já jsem to teď tak nemyslela :D Já i když s někým o nějaké knize mluvím = respektive doporučuju, tak neříkám všechno, jen chci nalákat :D

    Ale jinak ne, když na normální spoiler narazím, tak si ho přečtu :) Ale u některých se mi docela dobře daří se jakýmkoliv výrazným spoilerům vyhýbat. Například u HG :D

    OdpovedaťOdstrániť
  17. HG spoilerom sa na počudovanie dobre vyhýba, pretože tam je dej tak zložitý, že sa neprezradí jednou dobre cielenou vetou tak ako je tomu napríklad u Shadow Kiss. U HG treba vynaložiť viac snahy, aby došlo k nejakému závažnému prezradeniu deja, takže tam si dá sa povedať v suchu :) ale aj tak si radšej dávaj bacha :D

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Jdu si asi něco udělat stejně, jako Susan!
    Selena Gomez, pro Krista, ten Disney Channel vleze snad všude :D

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Omloouvám se, Hannah.
    Už v těch knížkách a jménech mám maglajs :)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Lucille Danion: No som rada, že nie som sama. Aj čo sa Seleny aj čo sa mien týka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  21. a omlouvám se, jestli někde má rád Disney channel nebo herce začínající v Disney produkci, jenže mě přijde, že ty děti hrají absolutně falešně, zpívají sladké písničky a je jich všude plno na všech možných stránkách - jednoduše jim to bohužel nevěřím a vzhledem k tomu, že Proč? Třináctkrát proto je moje oblíbená kniha, nelíbí se mi, že si tam zahraje i jedna z nich. No uvidím. Třeba to bude dobré :)

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Judit: Hlavně to je z části kvůli tomu, že je tak ,pozdě' a mně to v tuto hodinu bohužel nemyslí :D

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Lucille Danion: Tak to máš fajn, ja žiadnu výhovorku nemám :)

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Judit: Selena chodí s Justinem? :D :D Oh, to ne! To je drb!

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Lucille Danion: Si nevedela??? :D Ja som si očné buľvy zbierala zo zeme keď som to zbadala na Just Jarede minule :D

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Judit: Bohužel, nevěděla :((
    Ale to bychom měly vědět, abychom byly cool! Že se nestydíme! :) :D
    Ne, já doufám, že ten film bude aspoň trochu koukatelnej a musím uznat, že jsem fakticky zvědavá, co z toho vyleze :)
    Btw. Proč tak daleko není ještě VA a nevíme, kdo budou hlavní herci? :(

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Lucille Danion: Ťažko povedať...TRW bude mať určite nižšie náklady, tak to môže byť tiež dôvod ale kedy sa bude natáčať ten ktorý film záleží na spoločnosti, ktorá odkúpila práva na jeho sfilmovanie a ich priority sú niekedy dosť divné...treba ale dúfať, že sa do toho dajú čoskoro.

    OdpovedaťOdstrániť