nedeľa 6. februára 2011

Nová, zatiaľ bezmenná rubrika

Tak som rozmýšľala, čím by sa ešte dal spestriť obsah môjho blogu, aby vás sem stále bavilo chodiť ale na druhej strane aby som to aj ja časovo stíhala.
Možno ste si všimli, že niektoré knižné blogy už majú aj vlastné stránky na Facebooku. Nebudem klamať a tvrdiť, že som nad tým vôbec neuvažovala. Ale nakoniec som sa rozhodla zatiaľ ešte počkať a to hneď z dvoch dôvodov. Prvý je ten, že sama na Facebook chodim veľmi málo. Nie som jeho bohvieaký fanúšik a nemám chuť na ňom tráviť viac času, než som trávila doteraz, čo je pár minút cca každý druhý deň. Druhý dôvod sú moje spomínané časové možnosti. Teraz to už bude trochu lepšie než uplynulý mesiac ale aj tak by som radšej všetok svoj voľný čas sústredila priamo na blog bez toho, aby som musela myslieť na to, že ešte musím aktualizovať facebook page. Viem, že to vôbec nezaberá veľa času ale rozhodne je to ďalšia starosť navyše, ktorú teraz nepotrebujem. Netvrdím, že sa My Alternative World of Books v budúcnosti neobjaví na Facebooku, ale zatiaľ to nechávam ležať.


Čo som si však na vás vymyslela je viac-menej (s dôrazom na menej) pravidelná rubrika, ktorej názov som zatiaľ ešte nevymyslela, ale ktorá bude akousi obdobou ankety s tým, že od vás bude vyžadovať trochu viac aktivity. Raz za čas na tomto blogu položím nejakú otázku a budem sa snažiť aby bola zaujímavá a aby na ňu cítilo potrebu odpovedať čo najviac z vás :) Neponúknem vám k nej však žiadne sugestívne odpovede, ako tomu bolo do teraz, ale vyjadriť sa budete môcť sami za seba tak ako sa to vám bude páčiť (len prosím nepoužívajte S&S = sprosté slová a spoilery :)).
Moja dnešná otázka znie:

AKÝ TYP KNIŽNÉHO ROMANTICKÉHO PÁRU MÁTE NAJRADŠEJ?

Od začiatku mojej čítacej mánie som sa zoznámila s neuveriteľným množstvom knižných párov. Niektorí ako prišli tak aj odišli, no niektorí ostali v mojej pamäti do teraz. Medzi moje najobľúbenejšie páry patria Jace a Clary, Rose a Dimitri, Sam a Grace ale aj mnoho iných, menej známych. Každý z nich predstavuje iný typ "literárnej zamilovanosti". Jace a Clary zakázanú lásku, Rose a Dimitri lásku medzi študentom a učiteľom (čiže svojim spôsobom tiež zakázanú, ale v inom zmysle), Sam a Grace lásku osudovú, trvajúcu od prvého okamihu a prekonávajúcu dokonca aj živočíšne druhy :) Niektorí knižný hrdinovia sa najprv nemôžu vystáť, aby sa o pár strán ďalej do seba bezhlavo zamilovali, niektorí sú najlepší priatelia od detstva a ani si zo začiatku neuvedomujú, že ich priateľstvo sa časom vyvinulo v niečo viac.
Čo dokáže na kolena položiť vás? O ktorej z romancí by ste čítali stále dookola a nikdy by vás nezunovala? V komentároch môžete byť stručný ale môžete sa pokojne rozpísať, čo vám kolonka stačí :) Cení sa aj originalita, môžete ale nemusíte byť konkrétni a uviesť aj príklad a tiež môžete uviesť viac príkladov naraz. Ak si zvolíte komentovať anonymne, chcela by som vás v tomto prípade poprosiť, aby ste za svojim príspevkom uviedli aspoň prezývku alebo iniciály, aby som vás ja (alebo hocikto iný) mala ako osloviť, ak náhodou budeme reagovať na váš komentár. Toť vše. Som zvedavá, s čím tentokrát prídete :)

8 komentárov:

  1. Pekná rubrika a zaujímavá otázka, takže ide sa nato :)

    V knihách ma láska neskutočne teší, i keď mi niekedy lezú v knihách a lá Twilight romantické scény krkom, ale láska je všade a občas mi je ľúto, že nie všetko je také ako to opisujú v knihách. Niekedy sa však autori trafia i v tom. Mne osobne sa však neskutočne páčila láska, ktorá vládla medzi Finnickom a Annie, ktorí sa objavili v Hunger games trilogy :) Boli neskutočne rozdielny, každý úplne iný a predsa len medzi nimi vládol cit taký priezračný, až mi bolo do plaču z toľkej krásy. Musím sa však priznať, že sa mi páčil i pár z The Host - Wanda+Ian. Taktiež šlo o takú pravú lásku a to, že Ian miloval Wandu samotnú, jej podstatu, dušu, a nie telo, v ktorom sa nachádzala, bolo o toľko krajšie. A v poslednom rade i cit, ktorý prevládal medzi Katsou a Poom z knihy Graceling, bol nádherný. Sloboda, alebo láska? :) Takže, v knihách je láska určite nádherná a či ide o zakázanú, osudovú, alebo takú typicky reálnu so všetkým čo k tomu patrí, je ich súčasťou a vždy bude. Bez nej by to nešlo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc zajímavé téma:) Co teprve otázka :)

    Noo takže v skoro každé knize, filmu, seriálu, se nachází láska a jak by nám tady na světě bylo bez lásky asi dost mizerně, když je na světě tolik nenvisti, zloby, lhaní láska nám to udává do roznováhy (nebo by měla) a tak alespoň můžeme o lásce číst, nebo ji vidět v televizi a když má někdo opravdové štěstí tak ji zažije na vlastní kůži...noo ale to asi není moc k tématu naše knižní páry, takže mezi moje oblíbené patří Jace a Clary, když jsem začala číst Město z kostí, tak jsem se nemohla od knížky odpoutat a hlavně od Jace něco mě na něm fascinovalo a já o něm chtěla vědět víc a skoro vždycky mi to vyrazilo dech(ale to vám asi nemusím říkat, že), pak mezi moje oblíbené páry patří taky Patch a Nora (noo já mám slabost pro bad boys) noo co o Patchovi na něm se mi líbilo, to jak se vzdal vlastního života, kvůli Noře( víte jak to myslím, že?) noo hlavně nemůžu vynechat Dimitrije a Rose, Dimitri no k tomu snad ani nic říkat nemusím do toho jsem pořád zblázněná, kdo by nechtěl mít Dimitrije doma :)
    Nvm jestli jsem splnila přesně tu otázku, ale takhle nějak to vidím jáá :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mne osobne urcite naposledy precitana kniha Katsa a Po krasny pribeh medzi 2 ludmi ktori vobec sa nehrnuli do vztahu ale nakoniec to uplne inak dopadlo a pacil sa mi vyvijajuci sa vztah Katsy k Poovi a najviac ked jej konecne doslo ze ho miluje krasna kniha, aj ked mam len precitanu knihu VA len 3 casti tiez Rose a Dimitri , a mne osobne aj postavy z knihy evernight ja mam pamat na mena hroznu takze aj ich vzrah je krasnyy

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zajímavý nápad, určitě budu sledovat.

    Nevím jak bych pojmenovala svou nejoblíbenější lásku. Nejspíš polygamní. Anita + Richard, Jean-Claud, Asher, Nathaniel atd.:D Sice to nemá daleko k děvkovství, ale zase s každým může řešit něco jiného, takže se to neohraje.

    Rose a Dimitrij je klasika. Strašně mě mrzí, že už nebudou další díoly, pokud nepočítám Bloodlines. Ale v nejlepším se má přestat, že? Ale musím se přiznat že R+D mě bavili nejvíc v krvavém slibu a ve spoutáni magií.

    Jace a Clary jsou kapitola sama pro sebe. Sourozenecká láska - doslova.

    Mezi mé oblíbené patří ještě Rachel + Trent a Rachel + Kisten z The Hollows. Oba sympaťáci. To je spíš láska typu hrdinka + padouch.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pro mě je láska s velkým L mezi Jacem a Clary, od začátku jsem jim fandila, takže oni jsou určitě na prvním místě :)a pak je tu Anna a Étienne z Anna and the French Kiss, jejich láska se postupně rozvíjela od přátelství až po uvědomění si, že jeden druhého milují. K srdci mi také přirostla Mia a Adam z If I stay, jejich láska nakonec překonala i tu nejtěžší překážku.
    - Minnie

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Bude to veľmi divné, keď budem odpovedať na svoju vlastnú otázku? Lebo keď čítam vaše super odpovede, tak mi to nedá :)

    Ja som prekvapená, ako sa mi za posledné dva roky úplne zmenil vkus, čo sa milostnej zápletky týka. Niekedy som bola výlučne na takú tú osudovú lásku až za hrob typu Edward a Bella ale hrozne sa to časom zmenilo a momentálne fičím na romantike bez zbytočného klišé a na vzťahoch, ktoré sa budujú pomaly a nie sú stredobodom celej knihy. Preto sa pridávam k Stormy a Marcele - Po a Katsa sú spolu jednoducho dokonalí. Tiež pri tejto príležitosti odporúčam prečítať Ohnivú s veľmi podobným typom zaľúbencov ako vo Výnimočnej.

    Okrem toho mám ešte rada, ak je objekt záujmu našej hrdinky zo začiatku zadaný, je to realistickejšie pretože ktorý krásny, múdry, sexy, vtipný chlap je v dnešnej dobe voľný a čaká, kým si ho nájde "tá pravá"? No žiaden...

    A úplne mi spadla sánka z Minnie, ktorá na 4 riadkoch vymenovala všetky páry, ktoré sa nachádzajú v mojej top 10 :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. :) No aj mne sa páčili Katsa s Poom, a aj Vatra s Briganom, rozhodne aj Rose a Dimitri (i keď mám radšej Adriana:)) aj Lissa s Christianom (i keď asi hlavne Christian), Patch a Nora, SAM A GRACE :):)-tí sa mi asi tak najviac :)
    -Nikol

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Wanda s Ian - protože jsem naivní a doufám, že jednou potkám svého Iana
    Ky a Cassie - do not go gentle into that good night... protože se strašně těším na pokračování
    Jace a Clary - protože to mají tak těžký...
    Mercy a Adam - alfa smečky a kožoměnec :-)
    Pan Darsy a Elizabeth - protože ty časy už jsou pryč

    Patch mě tak strašně iritoval, že ho sem s Norou dát nemůžu. A Dimitrij a Rose mě asi tolik neuchvátili. Nevím proč...je to dlouho, co jsem VA četla.
    A bohužel Hunger Games ani Výjimečnou jsem ještě nečetla..:-/ :-( Musím si počkat na kapesný...

    -eviřenka

    OdpovedaťOdstrániť