piatok 18. februára 2011

TOP 5: Kick-ass heroines alias Hridnky, ktoré vám nakopú zadok

Dnes som strávila niekoľko úžasných minút čítaním si vašich komentárov do súťaže o knihu Pád a vážne nemám slov. Schválne som nepísala, aké dlhé a aké originálne majú byť vaše odpovede, aby som vás zbytočne neodstrašila ale, och Bože, to čo ste tam popísali je skrátka úžasné. Pri niektorých som prskala z úst (aj z nosa) svoj jahodový džús, pri niektorých mi vstávajú chĺpky na rukách :) Úplne mi spadla sánka, keď mi tam jedna z vás písala o anjelovi Kamaelovi. Zbožňujem anjelskú tematiku a mám naštudovaných veľa anjelských mien takže som rada že nie som sama, kto ich pozná :)
Že ste takí tvoriví, rozhodla som sa byť dnes tvorivá aj ja a preto som zostavila ďalší TOP 5. Akurát, že dnes to bude výnimočne top 6, pretože som sa nevedela rozhodnúť, koho vynechať. A téma? Hrdinky, ktoré vám nakopú zadok!

6. Grace Brisbane z Triašky


Komu nakopala zadok?

Ja viem, moje piate miesta (v tomto prípade šieste) často vyzerajú, ako keby som rozum potratila. Pýtate sa, v čom je naše nevinné dievčatko Grace také nebezpečné? Ľudia a čítali ste vôbec knihu? Stavím sa, že Grace zatiaľ fyzicky nenaložila nikom len preto, lebo nemala dostatok príležitosti. Spomeniete moje slová, to dievča má potenciál. Osobne sa mi na nej páči, že so sebou nenechá zametať, dokáže sa postaviť svojim blbým rodičom (hej, nerada nadávam na rodičovské autority ale v druhom dieli už na mňa boli Brisbaneovci príliš silné kafé) a má super "vnútorný hlas". Jej ironické poznámky budete zbožňovať.

A čo na ňu hovorí láska jej života?

"Nikdy som si nemyslel, že sem patrím, chlapec zaseknutý medzi dvoma životmi, prinášajúc so sebou nebezpečenstvo vlkov, ale keď vyslovila moje meno, čakajúc na mňa aby som nasledoval, vedel som, že urobím čokoľvek, aby som s ňou mohol ostať." - Sam

5. Claire Danvers z Upírov z Morganvillu


Komu nakopala zadok?

Toto je sranda, lebo Claire dostáva už počas prvých desiatich strán sama na držku od Monici Morrellovej, dievčaťa, ktoré je horšie než všetci Morganvillskí upíri dohromady. Naša Claire sa však vďaka neustálemu bojovaniu proti upírom vycvičí až natoľko, že samej dračici Monice sa počas série čo-to ujde, aby jej nebolo ľúto :)

A čo na ňu hovorí láska jej života?

Shane sa pozrel na zabodnutého upíra pri jeho nohách.
"Claire?"
"Áno?"
"Zapichla si upíra s ceruzkou dvojkou?"
"Aby som bola úprimná, nekontrolovala som číslo."
"Už som ti povedal, aká si neskutočne úžasná?"

4. Jess Mastriani z 1-800-Where-R-You série


Komu nakopala zadok?

Táto hrdinka, ktorú vytvorila famózna Meg Cabotová získa zvláštne nadanie po tom, čo prežije zásah bleskom. Počas spánku dokáže vypátrať miesto "pobytu" nezvestných detí. Táto milučká skutočnosť ju dovedie k niekoľkým životohrozujúcim skúsenostiam, počas ktorých lietajú päste a tečie krv. V čom však toto dievča získalo môj neskonalý obdiv? Jess sa vláčila za svojou platonickou (miestami menej platonickou) láskou štyri celé diely, zatiaľ čo on jej dával jasne (miestami menej jasne) najavo, že nemá záujem. Jess sa nevzdávala, skúšala Roba zviesť pri každej možnej príležitosti. A k čomu to viedlo? Poviem len toľko, že dáma na mieste č. 4 v mojom rebríčku kick-ass heroines VŽDY dosiahne to, čo chce :)
Och a spomínala som, že Jess pracovala niekoľko rokov v armáde?

A čo na ňu hovorí láska jej života?

"Nikdy ti mama nepovedala," opýtal sa Rob, "že dievčatá by sa mali aspoň tváriť nedostupne?"
Pozrela som sa na jeho pery. Asi vám ani nemusím hovoriť, že sú to naozaj krásne pery, plné a mužné.
"A na čo je to dobré?" Opýtala som sa. "Čo akože z toho budem mať?"

3. Katniss Everdeen z Hier o život


Komu nakopala zadok?

Celému systému.

A čo na ňu hovorí láska jej života?

"Spojenec." Peeta vysloví slová pomaly, skúšajúc ich na jazyku. "Priateľka. Milenka. Víťaz. Nepriateľ. Snúbenica. Mutant. Susedka. Lovkyňa. Súťažiaca. Spojenec. Pridám si to na zoznam slov, ktoré používam, aby som prišiel na to, kto vlastne si. Problém je, už viac neviem posúdiť, čo je pravda a čo lož."

2. Rose Hathaway z Vampýrskej akadémie


Komu nakopala zadok?

Synonymom pre Rose Hathawayovú v anglicky hovoriacich krajinách je "badass" čo by sa dalo voľne preložiť ako drsňačka. Toto navonok nevinne vyzerajúce malé stvorenie má na svojom konte viac mŕtvol, než Chuck Norris, takže bacha na vec. Rose sa špecializuje hlavne na Strigoiov, ale nemá problém skrášliť fasádu ani svojim ex alebo protivným dievčatám, ktoré nemajú dostatok rozumu, aby si s ňou neskrížili cestu. Och a zabudla som povedať, že v istom dieli aktívne vyvíja snahu zabiť lásku svojho života.

A čo na ňu hovorí (vyššie spomínaná) láska jej života?

"Si silná, si tak silná," povedal Dimitri. "Preto ťa tak milujem."

1. Katsa z Výnimočnej


Komu nakopala zadok?

Každému. Akurát, že keď Katsa zasadí pästný úder do tváre a maximálne sa nekontroluje, človek padá na zem mŕtvy. Katsiným povolaním je ubližovať a zabíjať na pokyn kráľa každého, kto neuposlúchol jeho rozkaz. Holými rukami zabije pumu a tými istými rukami si z nej ešte v ten istý deň urobí teplý kožuch. Keď vstúpi do miestnosti, všetky tváre zblednú a snažia sa neskrížiť jej cestu.
Rose, si dobrá, ale radšej by som stretla teba v noci v tmavej uličke, než Katsu za bieleho dňa na Václaváku.

A čo na ňu hovorí láska jej života?

"Mňa tak ľahko neponížiš," povedal Po. "Ak chceš, môžeš pre mňa loviť jedlo, zmlátiť ma, vždy keď spolu budeme bojovať, a ochraňovať ma, keď nás napadnú. Ja sa ti za to poďakujem."

Použité animácie: ISeeAJenJenbufstkGinny1991,

20 komentárov:

  1. jasné Katsa vedie ona je proste top... Ona prežije neprežiteľné...mať tak jej obdarenie :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. 2 hrdinky (konkrétne 5. a 4. miesto) síce nepoznám, ale so zvyškom jednoznačne súhlasím :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Stormy : já jsem si otevřela komentáře s úmyslem napsat ÚPLNĚ to samé :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Judit :D Práve som na twitteeri videla odkaz na niečo v súvislosti obľúbení bad-boys, a spomenula som si na teba v zmysle - hm, ako rada by som si prečítala niečo ďalšie, napríklad Kick-ass girls, a tak som úplne mechanicky len tak bez rozmýšľania vliezla sem a... čo nevidím!!! :D :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. (Joj tie preklepy... xD twiteer xD)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. A článok to je výborný :D Hlavne ma dostala hláška ku Morganville :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Luu: No ešte že si dopísala tú pochvalu na článok, inak neviem :D

    Freckless, Stormy: Tak Morganvilských upírov tu máme čoskoro v češtine a Cabotovú si určite prečítajte, čítať scény medzi Jess a Robom je na nezaplatenie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. teda Judit ja neviem podla mna Katniss aj Katsa podobne mena co je pre mna hrozia o par tyzdnov uz aj zabudnem ich mena teda ja neviem ale oni 2 su teda pre mna BEST ZENY :-))) a pytala si sa na HG?? takze je to bombaaa 1 cast som preplakala s tou Sue?? ci Rue??? 2 cast ok drzala som sa ale 3 cast este ze na nevidel Lubos by sa rehotal strasneeeee dobraaa trilogiaaa ja este chcem nema nieco v plane?? vraj je kniha o 11 rocnom Georgovi?? ak sa dobre pamatam na meno a musim sa priznat mam depku co mam citat va este 4 a 5 nemam evernight dufam ze dobre pisem 3 cast este nemam ale uz viem co pojdem precitat hadaj :-))) Rhage to nie je toho osm citala minuly tyzden kolko x uz ??? 5 - 7x?? idem na zavrhnuty na patcha zacala som citat alyson noel 1 cast boze ale ta kniha je hrozneee nudnaa

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Marcela: :D ja z tej tvojej pamäte na mená nemôžem.
    Collinsová napísala nejakú knihu ešte pred Hrami o život ale neviem o nej veľmi...a hej, s Noelovou sme na tom podobne.
    V pondelok prídem už konečne na skype, tak môžeme popísať o Hrách o život.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. :D Musela som si ho najprv ísť predsa prečítať :D

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Naprosto souhlasím. Ještě bych přidala Anitu Blake a Mercy. A myslím, že si velkem optimista. Mně se Grace zdá až moc mírumilovná na to, aby někomu nakopala prdel.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Mish@: je pravda, že podľa mňa v tejto sérii Grace nikomu nič nenakope ale myslím si, že má dosť ostré pazúry na to, že keby bola hodená do sveta v akom je napríklad Rose, tak by prežila. Ona je taká praktická, nenechá aby s ňou emócie nejako strašne mávali a páčilo sa mi, ako sa postavila rodičom. Tak som jej musela dať aspoň tú šestku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Judit: Já myslím že kdyby ji pustili do Rosina světa, možná by se snažila, ale stejně by ji někdo odkrouhnul dřív, než by řekla vlkodlak.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Chýba mi tu Suze Simon z Mediatora. x))

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Rozmýšľala som nad ňou :) Len nakoniec vyhrala Jess a nechcela som dve hrdinky od jedného autora. Suze je ale určite tiež kick-ass :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. niekoľko sekúnd som nemohla uveriť, že sa Rose dostala na druhé miesto, keď ja ju mám v zozname kick-ass hrdieniek zatiaľ na prvom mieste, no po tom, čo som čítala o Katse, si asi výnimočnú prečítam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Určite si prečítaj a potom aj Fire :) Rose je moja srdcovka a najobľúbenejšia hrdinka vôbec ale Katsa je ešte trochu viac drsnačka, tak preto ona získala prvé miesto.

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Chýba mi tam Anita Blake, ale inak pekne spracované :)

    OdpovedaťOdstrániť