sobota 26. februára 2011

Quote of the Week (8)


Dnes som si pre vás pripravila Quote of the Week na trochu iný spôsob. Keďže práve v tejto chvíli čítam tretí, záverečný diel trilógie Touch (práve som zistila, že séria ešte pokračuje ďalej, takže žiadna trilógia...) od Laurie Faria Stolarz, rozhodla som sa vám ponúknuť jednu vetu z každého z troch dielov. Mimochodom, sériu odporúčam zadovážiť a prečítať si, rozhodne stojí za to. Jej hlavnou hrdinkou je Camelia, ktorá sa zamiluje do Bena, nového chlapca na škole, ktorý sa presťahoval z vedľajšieho mesta po tom, čo jeho priateľka spadla z útesu a zabila sa. Všetci si myslia, že pád nebol náhoda a že Julie zabil práve Ben. Camelia tomu odmieta veriť, ale krátko na to začne dostávať záhadné odkazy a vyhrážky, ktoré naznačujú, že niekto po nej ide, a že čoskoro môže skončiť podobne ako jej predchodkyňa - Julie.  Aby článok ostal v rámci vašich možností prečítať ho, dnes ponúkam len priamo preložené vety.

VTIPNÝ MOMENT
Deadly Little Secret (Touch series #1)

"Ja navrhujem, aby si na Bena zabudla." Povie Kimmie, ukazujúc na mňa so svojou slamkou.
"Ak samozrejme nechceš skončiť ako ďalšia mŕtvola týždňa." doloží Wes. "Mala by si pre istotu vždy nosiť čisté prádlo. Nikdy nevieš, kedy sa môžeš niekde ocitnúť pohodená a polonahá."













ROMANTICKÝ MOMENT
Deadly Little Lies (Touch series #2)

"Nechcem, aby si ma nechala na pokoji"
"Musím."
Ben sa pozrie preč aby som nevidela, ako sa jeho oči zalievajú slzami. " Ja viem." Odpovie. "Len som si myslel že možno..." Pozrie sa na mňa znovu, jeho oči plné smútku. "...možno by sme mohli byť spolu ešte jeden posledný krát."
Viem, že by som mala povedať nie. Päť celých sekúnd si hovorím, že jednoducho nemôžem dovoliť, aby sa to stalo. No namiesto toho otvorím okno dokorán a pozvem ho dovnútra.
Ležíme spolu na posteli, pod prikrývkami a čelíme oknu. Mesiac na nás vrhá svoju žiaru. Zatvorím oči a cítim Benovu ruku ako sa kĺže po chrbáte pod mojim tričkom a rozochvieva mi pokožku. Jeho prsty sa posúvajú po mojich ramenách a dole chrbticou a takmer mi kradnú dych. A jeho dych takisto.
Ako začínam zaspávať, počujem jeho dych vťahovať sa dnu a následne von. Z hrdla sa mu vyderie vzdych a musí sa odtiahnuť, len aby urobil to isté o chvíľu neskôr. V určitej chvíli v noci sa mi zdá, že cítim jeho bozky na chrbte môjho krku, jeho nohu oproti môjmu stehnu a jeho telo objímajúc ma zo zadu.
Ale možno je to len sen.
Keď sa zobudím nasledujúce ráno na zvuk budíka, Ben je preč.


SILNÝ MOMENT
Deadly Little Games (Touch series #3)

Každá z 3 kníh sa skladá z hlavného deja, ktorý je popretkávanými zvláštnymi úryvkami, ktoré nám začnú dávať zmysel až postupne. V prvej knihe to bol denník psychopata, ktorý sledoval našu hlavnú hrdinku Cameliu, pričom sme poznali len jeho myšlienky, nie jeho meno. V druhom dieli to boli úryvky z denníka Cameliinej tety Alexie, ktorá má podobný dar, ako Camelia. V tretej knihe sú to nejaké zvláštne prepisy nahrávky zo sedenia u psychiatra. Meno pacienta ani doktora nám nie je známe, nevieme ani či sa sedenie uskutočňuje v reálnom čase alebo v minulosti. Nahrávky sa objavujú cca každú tretiu kapitolu.

Prepis audio nahrávky

DOKTOR: Dnes vyzeráš šťastný
PACIENT: Som šťastný

DOKTOR: Tak mi o tom porozprávaj
PACIENT: (smeje sa)

DOKTOR: Čo je na tom tak smiešne?
PACIENT: (stále sa smeje)

DOKTOR: Potrebuješ na minútu odísť, aby si sa dal dokopy?
PACIENT: Nie.

DOKTOR: Máš v úmysle povedať mi, čo sa ti zdá byť také vtipné?
PACIENT: To je niečo pre mňa, aby som vedel a pre vás, aby ste to zistili.

DOKTOR: Takže od teraz sa bavíme v hádankách?
PACIENT: On o tom ani nevie.

DOKTOR: Kto?
PACIENT: (smeje sa ešte viac)

DOKTOR: Mohol by si sa na chvíľu prestať smiať a odpovedať mi?
PACIENT: (smeje sa)

DOKTOR: Pred tým si hovoril o ubližovaní si.
PACIENT: Myslíte žartoval.

DOKTOR: V poriadku, žartoval. Rozmýšľal si niekedy o tom, že ublížiš niekomu inému?
PACIENT: A kto nerozmýšľal?

DOKTOR: A rozmýšľaš o tom aj teraz?
PACIENT: Možno. (smeje sa ešte viac)

DOKTOR: Prosím, prestaň sa smiať. Chceš, aby sme toto sedenie ukončili skôr?
PACIENT: Môžeme ho ukončiť, kedykoľvek chcete.

DOKTOR: Prečo by si chcel niekomu ublížiť?
PACIENT: Možno si to tá osoba zaslúži. Možno, v nejakom zvláštnom a zvrátenom zmysle je to presne to,   čo chce. Preto sa správa tak, ako sa správa. Je ako malé decko.

DOKTOR: Hovoríš o svojom otcovi?
PACIENT: Bože, nie. To by bolo príliš jednoduché.

DOKTOR: Tak o kom?
PACIENT: O to sa nestarajte.

DOKTOR: Ale ja sa starám.
PACIENT: Nechystám sa urobiť nič. Sú to len myšlienky.

DOKTOR: Tak prečo sa smeješ?
PACIENT: Pretože ma moje myšlienky zabávajú.

Ak máte knižný blog a záujem uverejňovať na ňom každý týždeň svoje obľúbené citáty a scény z kníh, prečítajte si bližšie informácie a inštrukcie, ako sa zapojiť.
Ak máte chuť pozrieť sa, aké zaujímavé hlášky si pre vás pripravili iné blogy, kliknite na jeden z odkazov nižšie:


2 komentáre:

  1. no fajn si ma zasa len navnadila, takže idem zháňať v nemeckých internetových kníhkupectvách...
    a teraz si búcham hlavu že som sa ja neučila radšej anglicky... asi by som to mala jednoduchšie

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hаve you ever thought about adding a little bіt more than јust уоuг
    articles? I mean, whаt you sаy іs valuable
    and еvегything. Nevertheless just іmagine if you aԁdeԁ somе
    gгeаt photos or video cliρs to giѵe your posts
    more, "pop"! Yоur content is eхcellеnt but with pics and ѵiԁeo clips, this
    blog cοuld definitely be one of thе beѕt in its field.
    Excellent blog!

    my web site :: http://technorati.com/people/Monica0023/

    OdpovedaťOdstrániť