sobota 19. februára 2011

Lauren DeStefano - Wither (Chemical Garden #1)

Včera som dostala od amerického vydavateľstva Simon & Schuster k dispozícii na prečítanie niekoľko úžasných vecí a medzi nimi bola aj táto, podľa môjho názoru kniha s jednou z najkrajších obálok a veľmi lákavou anotáciou. Wither dostala už veľa výborných hodnotení od amerických blogerov takže som nevydržala ani hodinu, bež som sa ponorila do čítania. A poviem vám, som asi v polovici a je to neuveriteľné! Nechcem nič zakríknuť, lebo druhá polovica ma ešte môže sklamať, ale zatiaľ hltám strany jednu za druhou.
Pravdepodobne na túto knihu napíšem slovenskú recenziu a pravdepodobne to bude veľmi skoro, kým ešte cítim tú zvláštnu atmosféru, ktorú kniha má.
Dnes by som ešte mala poslať Quote of the Week, tak uvidím, či sa mi podarí odtrhnúť od čítania alebo to budem musieť odložiť na zajtra.

Posielam vám zatiaľ aspoň preloženú anotáciu k Wither:

Čo ak by ste vedeli, kedy presne zomriete?


Vďaka modernej vede, každá ľudská bytosť sa stala akousi geneticky časovanou bombou - muži žijú len do 25. roku života, ženy sa dožívajú len 20. V tejto pochmúrnej krajine, mladé dievčatá sú unášané a nútené do polygamných manželstiev aby populácia nevyhynula. 


Keď je 16- ročná Rhine Ellery unesená Zberačmi aby sa stala nevestou, vstupuje odrazu do sveta bohatstva a privilégií. Aj napriek nefalšovanej láske jej manžela Lindena a krehkou dôverou medzi jej "sestrami manželkami", Rhine má len jeden cieľ: utiecť, nájsť svojho brata - dvojičku a vrátiť sa domov. 


Ale Rhine musí zápasiť s viacerými skutočnosťami, než stratou slobody. Lindenov excentrický otec sa usiluje nájsť protilátku proti genetickému vírusu, ktorý sa stále približuje k tomu, aby si vzal jeho syna, aj keď to znamená zbierať mŕtvoly na uskutočňovanie jeho experimentov. S pomocou Gabriela, sluhu, ku ktorému začína byť nebezpečne priťahovaná, Rhine sa pokúša dostať na slobodu v limitovanom čase, ktorý jej ešte ostáva. 

Knihu vydá 22.3. vydavateľstvo Simon & Schuster. 

1 komentár:

  1. Tak ak si nadšená - to sa spolovice teším, a z polovice mi odľahlo :D Toto bolo asi moje prvé must-read, ktoré som si na tento rok našla... takže ak je to fakt dobré, mňam mňam, teším sa na recenziu.

    OdpovedaťOdstrániť