pondelok 6. decembra 2010

LAST SACRIFICE: Odpočítavanie posledných hodín nastalo


Obrovské varovanie pred obrovskými spoilermi každého druhu, ktoré vás čakajú ak kliknete na pokračovať. Ak nemáte prečítaný Spirit Bound, rozhodne neodporúčam čítať ďalej. Je to samozrejme na vás ale potom mi nehovorte, že som vás nevarovala :)
Ostatní, ospravedlňujem sa za dĺžku, neviem komu sa to bude chcieť čítať ale dúfam, že aspoň niekomu keďže mojim mozgovým závitom dal nasledujúci článok pekne zabrať.


Čo je lepšie ako predvečer Mikuláša, ktorý bol včera? No podľa mňa rozhodne predvečer vydania Last Sacrifice. Zajtra sa po celom svete začnú rozvážať knihy, ktoré budú v sebe ukrývať odpovede na všetky naše otázky. Kto zabil kráľovnú? Kto je záhadný Lissin súrodenec? Koho si Rose vyberie, Dimitriho alebo Adriana? Niektorí z vás čakáte na odpovede len zopár dní. Niektorí, vrátane mňa sme trpeli viac než pol roka, ale ja verím, že to čakanie stálo za to. Niekedy sa mi zdá nemožné, že prešlo už viac než 8 mesiacov, odkedy som prvýkrát dočítala Spirit Bound a hovorila som si, že to čakanie na Last Sacrifice ma zabije. A teraz, 202 dní neskôr sme tu a od veľkého finále nás delí len niekoľko hodín. Nastal koniec všetkým dohadom a hypotézam, hoci mňa osobne bavilo hádať čo ako dopadne.

Predtým, než sa dostaneme k pointe celého príspevku, poďme si zhrnúť, prvé dva veľké otázniky.

Ohľadom Tatianinej vraždy sme toho našpekulovali až až. Vzali sme to snáď z každého uhla a dokopy sme nedošli k žiadnemu záveru. Čo by sme mohli usúdiť je, že osoba ktorá je vrahom chcela, aby vina padla na Rose a preto by sme mohli teoreticky vylúčiť všetkých, ktorým na nej záleží. To nám však ešte stále necháva pomerne širokú škálu možností, vrátane Danielly (Adrianovej mamy), Adrianovho otca (nech už je jeho meno akékoľvek), Viktora, Ambroseho, Tashu (áno, aj Tashu, nikde nie je napísané, že niekde doma neskrýva bábiky voodoo s Rosinou tvárou) a ďalších, na ktorých si len spomenieme.
Najväčšia sranda je, že si nemôžeme byť 100% istí ani touto teóriou, nakoľko tu ešte máme „complusion“ – schopnosť Morojov prinútiť svoju „obeť“ robiť to, čo si oni ráčia. Takže vrahom mohol byť teoreticky ktokoľvek, dokonca aj Rosin priateľ bez toho, aby si to vôbec uvedomoval.
Ďalej tu ešte máme tie divné trailery, ktoré ukazujú postupne prstom na všetkých 5 hlavných postáv (Christiana, Lissu, Adriana, Dimitriho, Rose). Znamená to azda, že vrahom je predsa len niekto z nich? Je možné, že všetky tieto o ničom trailery neboli až tak o ničom? No ony určite neboli o ničom, to je jasné. Pravdepodobne nám začnú dávať zmysel hneď po otvorení knihy ale myslíte si, že nám dokonca potajomky prezradili meno vraha? Ťažko povedať...

Aj Lissinho súrodenca sme už poriadne popretriasali a lepšie je už asi nechať to tak skôr, než začnú padať mená ako Christian, Rose, Dimitri a iné šialenosti. Medzi hlavnými „podozrivými“ by som osobne ponechala Jill a Adriana s dôrazom na Jill. To dievča ešte bude mať v LS svoju úlohu a ja sa už neviem dočkať, kedy sa dozvieme akú. Pohrávala som sa ešte s myšlienkou Jill ako Adrianovej sestry, ale nakoľko potrebujeme v LS odhaliť hlavne Lissinho súrodenca, už by tých nových rodinných vzťahov bolo asi príliš na jednu knihu ak by tomu tak bolo.

No a môžeme prejsť k jadru veci a mojej obľúbenej téme zároveň : Rose a Dimitri (a Adrian).
Nasledujúce odstavce sa možno nebudú páčiť každému. Teda lepšie povedané URČITE sa nebudú páčiť každému. Výhodou je, že toto je môj blog, a môžem si tu robiť čo chcem :P
V prvom rade chcem povedať, že nech už ďalej napíšem čokoľvek, proti Adrianovi Ivashkovi ani jeho fanúšikom nemám nič. Som však 100% tím Dimitri a preto by z mojej strany bolo rúhanie, ak by som nemala vieru v to, že s Rose skončia spolu.
Teraz uvidíte, presne akú OBROVSKÚ vieru mám :)
Pretože chápete, ak sa nezastaneme Dimku my, kto sa ho zastane?
To čo si prečítate ďalej je kompletná analýza vzťahu Dimitri-Rose-Adrian a dôvody, prečo z tejto analýzy vychádza Dimitri ako víťaz. Môžete sa pohodlne usadiť, bude to na dlho :)
PS: Ospravedlňujem sa za ilustrácie, ktoré vo väčšine prípadov nemajú nič spoločného s textom pri ktorom sa nachádzajú, ale zvýšili mi v pc ešte niektoré, ktoré som vám nestihla ukázať a toto je posledná príležitosť.

The perfect space by chelsea bee

Počas druhého čítania VA som sa uistila, že Richelle mala od začiatku jasno, akým smerom sa bude jej séria uberať. Vedela, ako sa séria skončí už pri písaní prvej vety prvého dielu. A to je pre nás kľúčová informácia, pretože ak autor vie, kam speje jeho dielo, niekedy aj nechtiac zanecháva medzi riadkami určité vibrácie, ktoré vám môžu veľa napovedať . Spisovatelia nie sú roboti, práve naopak. To, čo cítite keď čítate nejakú scénu v knihe cítil v prvom rade sám autor pri jej písaní. Richelle by nemohla vytvoriť medzi Rose a Dimitrim to čo vytvorila, ak by to všetko neprežívala spolu s jej postavami.
Takže ak si napríklad vezmeme scénu v kabíne, ktorá je jedna z, ehm, najprepracovanejších z celej série vieme, že Richelle ju nepísala niekde na mobile počas cesty z nákupu, s kartónom toaletných papierov v druhej ruke ale že ju precítila spolu s Rose a Dimitrim. A ako by niekto mohol napísať niečo tak úžasné, ako všetky tie ich scény a rozhovory, ak by už v tej chvíli plánoval, že na konci série ich rozdelí? No nemohol. Richelle miluje Rose s Dimkou presne tak ako my pretože inak by nikdy nemohli vzniknúť a byť takí akí sú a to je jeden z dôvodov, prečo ich na konci čo? Nerozdelí.

Belikov Sisters by may12324

Ďalej som našla niekoľko úryvkov z kníh, kde Rose porovnáva Adriana a Dimitriho. Znovu nezabúdajte, že Richelle už vtedy vedela, s kým Rose skončí:

  • „With a sigh, I walked over and put one arm around Adrian, leaning my head lightly against his arm. "Thanks, Adrian."
    We stood like that for a heartbeat. I felt none of the crazy electricity or connection I did with Dimitri, but I had to admit that Lissa had been right about something. Adrian was annoying and arrogant at times, but he really wasn't the bastard I often made him out to be.“

  • „Adrian was a guy who was technically available. Was I attracted to him? Did I get a thrill out of this?
    The answer: no. Not in the same way I did with Dimitri. Adrian was sexy in his way, but he didn't drive me wild the way Dimitri did.“
  • „Under compulsion, I had definitely wanted him (Adrian) to kiss me. Yet even under compulsion, it hadn't been the electric, all-encompassing feeling I had when I was with Dimitri, that feeling that we were practically the same person and were bound by forces bigger than both of us. With Adrian, it had simply been mechanical.“


    Victor nepovedal za svojho pôsobenia veľa múdrych vecí, ale táto veta určená Rose a Dimitrimu so mnou ostala:
    "You two are a match made in heaven. Or somewhere." – Amen to that.


    Richelle mala množstvo príležitostí začať rozvíjať vzťah Rose a Adrian, ak sa ich chystá nechať skončiť spolu. Adrian mohol ísť v Blood Promise s Rose, ak má byť medzi nimi až taká šialená láska. Mali by sme viac príležitosti zvyknúť si na nich dvoch spolu, zamilovať si Adriana. Namiesto toho sa všetko medzi nimi dvoma odohralo až v Spirit Bounde a aj tak mala posledné slovo v knihe fenomenálna scéna s Rose a Dimitrim keď Dimitri takmer odtrhol hlavu tým chlapíkom, čo si došli pre Rose. Žiadna romantika medzi Rose a Adrianom ale obrovské finále, keď nám Dimitri dokáže, že: „Their love doesn’t fade. At. All.“


    I'll protect you by may12324

    Predstavte si hypoteticky spin-off sériu s Adrianom. Budete si ju chcieť přečítat? Ja určite. A teraz si predstavte spin-off sériu s Dimitrim a s nejakou inou ženskou. Chcem vidieť, kto by čítal toto…Netvrdím, že spin-off musí byť výlučne o tom druhom, ktorého si Rose nevyberie ale skôr sa snažím poukázať na to, že ja osobne si Adriana viem predstaviť pohnúť sa so svojim životom ďalej a eventuálne sa znovu zamilovať do niekoho iného, ale Dimitriho? Ani náhodou si nemyslím, že sa pohne ďalej. Alebo skončí s Rose a tá mu pomôže dostať sa cez hrôzy ktoré prežil, alebo skončí sám a bude sa do smrti zožierať nad tým, čo všetko vykonal. Dimitri sa potrebuje „uzdraviť“ a myslím si, že jediný kto to dokáže je Rose. A bude to vyžadovať nejaký čas, ktorý bude, myslím si, siahať ďalej než koniec Last Sacrifice.

    Prečo myslíte, že sa Rose nevyspala s Adrianom? Ok, viem že preto, lebo nemali ochranu :D Ale myslím ten vyšší zmysel. Prečo ich Richelle nenechala vyspať sa spolu? Došlo medzi nimi k všetkému okrem toho, tak prečo nie rovno aj to? Odpovedať si môžete sami, ale myslím že viete, na čo narážam :)

    Viem, že to bude znieť trochu divne, ale práve Blood Promise je kniha, ktorá ma najviac presvedčila o tom, že Rose s Dimitrim sú si súdení. Prečo? No v prvom rade to bola celá prvá časť knihy, kde Rose Dimitriho rodina prijala ako vlastnú a hlavne keď Yeva prehlásila, že Rose je hodná Dimitriho. Ak toto nie je svadobné požehnanie, tak ja už neviem čo je :D Potom je tu samozrejme celá tá záležitosť s Rosiným "väznením" a to, ako Rose milovala aj Dimitriho-Strigoia a to, ako Dimitri-Strigoi, hoci neschopný lásky a iných citov potreboval a chcel Rose s neuveriteľnou intenzitou, že aj po „smrti“ bol jediný človek o ktorého stál práve ona.

    Rose and Strigoi Dimitri by Rav3enn

    Viem, že mnohí z vás si povedia presne to, čo napadlo už aj mňa a povedal to tiež Abe v Blood Promise: „Oh Rose. You are young. You’ve barely lived. Everyone thinks their first love is the only one they’ll ever have.“
    Viem, že je to svojim spôsobom pravda. Každý to vie. Ale toto nie je kniha o Rose a Adrianovi. Toto obrovský ľúbostný príbeh Rose a Dimitiho, ktorých láska prekoná vek, spoločenské pravidlá, smrť aj opilca Ivashkova. 99% ľudí neskončí so svojou prvou láskou. Ale 99% ľudí tiež za svojou prvou láskou neprejde polovicu sveta aby ju „oslobodila“ a neriskuje vlastný život, aby ju zachránila. Takže mi prepáčte, ak dnes výnimočne nie som realistka ale obrovská optimistka ktorá verí v svoj Happy End.

    Takže! Prajem vám krásne čítanie, neuveriteľný zážitok rovnajúci sa minimálne jazde na Jacksonovej dráhe (= čistý nával adrenalínu od začiatku do konca) a ak budete hotoví, zastavte sa porozprávať nám o vašich dojmoch a pocitoch. Miesto na Last Sacrifice diskusiu uverejním čoskoro, dovtedy buďte solidárni s ostatnými a nikde nepíšte spoilery.
    Tiež, minimálne Darjaille má zakázené prejavovať akékoľvek pocity na tejto stránke, lebo akonáhle uvidím, že je šťastná a spokojná budem vedieť na tutovku, že Rose skončila s Dimitrim a Adrian je mimo hry :D

    Tak a to je všetko. Akože vážne všetko. Last Sacrifice uvítacia párty sa končí a ja sa vám chcem poďakovať za každý jeden koment, každý jeden obrázok, fotografiu, video ktoré ste poslali. Bol to najlepší a najefektívnejší spôsob ako si skrátiť čakanie a neprísť o rozum a bolo mi cťou spoznať všetkých, ktorí sa zúčastnili. Teraz sa ešte spolu pretrmolíme cez posledné hodiny kým nám knihy nespočinú v našich rukách ( a iných mechanických zariadeniach) a ja sa ozvem hneď, ako budem s LS hotová. Plánujem jednorázové čítanie formou nejdem spať kým neskončím, takže v momente keď dostanem knihu by som to všetko mala mať dokonané max. 24 hodín na to. Držíme si palce aby všetko dobre dopadlo a na záver vám ešte posielam niečo, čo som napísala na Goodreads do Last Sacrifice recenzie v momente, keď som pred pol rokom dočítala Spirit Bound. Je to po anglicky, dúfam že nevadí. (aspoň môj úmysel bol napísať to po anglicky, po akom to v skutočnosti je si nie som veľmi istá):

    I just finnished reading Spirit bound (hallelujah) and have to say it was simply amazing. I think there is a big chance I will die till December...why do they torture us like that?
    But I have a very good news for you: OF COURSE ROSE AND DIMITRI WILL END UP TOGETHER! There is no way it can end up differently. Come one, they are Roza and Dimka, they love each other and they always will...I like Adrian too and I wish he would find someone perfect for him but it's just NOT Rose.
    I think Last Sacrifice refers to him though...We didn't see a lot of him as a Spirit user and I think It is about to change...I bet he will do something with his power to help Rose and it will be his Last Sacrifice...But I don't think he will die! I just think it would be his last act of love he feels towards rose...because sure he have to know there is no competition with Dimka...
    And I don't think Lissa is going to die either. Richelle loves her characteres and even if she was once thinking about killing one of them, i don't think she would be able to do that...to do that to us....everyone deserves a happy ending, Rose and Dimitri, Lissa and Christian and Adrian with his future soulmate....she can't kill only one character, because if she kills somebody, It will destroy other characters too...and I don't believe she would be so cruel...We have to be optimists! The story can be amazing and heart wrenching even without pointless deaths and I am sure it will be, its Vampire academy we are speaking about :)


    Och a môžem ešte niečo? Lebo uznajte, čo je lepšia bodka za Last Sacrifice párty než Ben Barnes?:)







    16 komentárov:

    1. Ok, tak jsi mě přesvědčila, ti dva spolu prostě musí skončit. (A vůbec mě neovlivnil ten obrázek Bena na konci :D)

      OdpovedaťOdstrániť
    2. Dočetla jsem, emocionálně jsi mě vycucala... A z toho čekání na Ls začínám mít tik v oku.

      OdpovedaťOdstrániť
    3. ďakujem za zákaz.. ale vidím, že ma už celkom dobre poznáš :DD
      Do bodky súhlasím so všetkým, podpísala by som sa pod to:)
      a, kedže som to ja, tak--
      "Viem, že to bude znieť trochu divne, ale práve Spirit Bound je kniha,.." je tuším mierne chybne..:D

      OdpovedaťOdstrániť
    4. Darjaille: A to ti ani nehovorím, koľko krát som už článok opravovala presne kvôli tomu, že som si niekde zamenila BP za SB a naopak. Akurát som myslela, že som to už všade opravila :D Och Bože to som jediná, ktorej sa tie dve názvy tak hrozne pletú? však nie?

      OdpovedaťOdstrániť
    5. Ok, už dostávam sťažnosti, že nepíšem o ničom inom len o VA :D Asi mi to patrilo ale aj tak by som minulý mesiac nemenila.

      OdpovedaťOdstrániť
    6. Já si teda taky nestěžuju, teď tady oxiduju víc, než na facebooku :D

      OdpovedaťOdstrániť
    7. Mne sa tietto dve knihy milia asi ako Y a I čiže veľmi. A teraz som presvečená že tý dvaja musia skončiť spolu. Našli ste niekto e-book??

      OdpovedaťOdstrániť
    8. ja s tým problém nemám.. ani s y a i :D teeda.. až na občasné hrubé tvrdky(A)

      OdpovedaťOdstrániť
    9. Jestli na to někde narazíte jako na ebook, dejte vědět :)

      OdpovedaťOdstrániť
    10. Ehmmm... SPOILER už to je ke stáhnutí...

      OdpovedaťOdstrániť
    11. uf, práve teraz, keď musím ísť na skúšku? blbý telefón ktorý nečíta txt.! :/

      OdpovedaťOdstrániť
    12. Yahoooo, presne na toto som sa celý deň v škole tešila, idem to hneď pohľadať :D

      Baby, to je dnes osud :D Na seminári psychológie sme rozoberali nejakého chlapíka, čo sa volal Mead :D

      OdpovedaťOdstrániť
    13. Takže já to dneska vidím na prohýřenou noc s LS!

      OdpovedaťOdstrániť
    14. Si úžasná... od začiatku až do konca... :)

      OdpovedaťOdstrániť