piatok 31. decembra 2010

Lauren Oliver - Delirium

Ak by vám niekto povedal že láska je choroba, chceli by ste sa nechať vyliečiť?


Pred tým, než vedci vynašli liek, ľudia si mysleli, že láska je dobrá vec. Nerozumeli, že keď raz láska - delírium - rozkvitne vo vašej krvi, niet už viac úniku. Veci sa teraz majú úplne inak. Vedci sú schopní vyhubiť lásku a vláda vyžaduje, aby všetci obyvatelia boli vyliečení vo chvíli, keď dosiahnu osemnásť rokov. 
Lena Holoway sa vždy tešila na deň, keď bude vyliečená. Život bez lásky je ako život bez bolesti: bezpečný, pod kontrolou, predvídateľný a šťastný. 
Ale 95 dní pred jej vyliečením sa stane niečo nepredstaviteľné. Lena sa zamiluje. 

Tak sa mi úžasne stalo, že som dostala možnosť prečítať si Delirium práve v čase, keď som dočítavala Matched od autorky Ally Condie Tieto dve knihy sú si vraj veľmi podobné, nielen dystopickým námetom ale aj štýlom písania a ľúbostnou zápletkou (obidve v sebe majú prvok zakázanej lásky) a teda sa mi spolu s tým naskytla neuveriteľná šanca porovnať dve (vraj výborné) knihy.
Nakoľko s Matched som skončila včera a neskutočne sa mi to páčilo, som veľmi zvedavá, či Delirium Matched porazí, alebo sa na neho nebude schopné dotiahnuť.
 Ak vás kniha zaujala, v USA vychádza 1. februára 2011 a je tu aj nádej pre Slovákov, že sa jedného dňa dočkáme prekladu, nakoľko jedna kniha od Lauren Oliverovej s názvom Before I Fall sa už prekladať začala a bude mať slovenský názov Ak dopadnem.

7 komentárov:

  1. Lucky you! Na tuhle jsem zvědavá :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Taky se na tuhle knihu těším a jsem zvědavá, jestli bude alespoň stejně tak dobrá jako Matched.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Och, ja už som išla písať, že Before I Fall je už aj v kníhkupectvách, ale po researchi som si uvedomila, že to čo som si chcela v utorok kúpiť bolo Before I die.. ach tie názvy :D
    Nové post-apo! Na to sa teším :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. no hej...ono to vlastne nie je až tak úplne post-apo nakoľko nevyzerá, že v minulosti došlo k nejakej apo :) Ale každopádne je tam nové usporiadanie spoločnosti.
    Inak je to rozhodne väčšia sranda než Matched, hlavna hrdinka práve povedala, že Rómeo a Júlia je krásna kniha a oni ju obvinili že je masochistka :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Masochistka? :D Děláš mi chutě :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Musím sa priznať, že svet, v ktorom je zakázaná láska - teda svojim spôsobom i pocity, mi pripomína film Equilibrium, v ktorom boli emócie zakázané a pokiaľ niekto cítil, chytili ho a zabili. Žiadne knihy, filmy, hudba, umenie... jednoducho svet bez toho krásneho čo ľudia vytvorili a to len preto, lebo pocity nás nútili i k vojnám. Na knižku som zvedavá, ale neubránim sa pocitu podobnosti medzi filmom a knihou... možno však kniha očarí :) Rovnako ako ma očaruváva Matched (pomalšie čítam, pretože mám rozčítaných viacero kníh a preskakujem :D )

    OdpovedaťOdstrániť
  7. А Tаntгіc Mаssage helps lovеrs close еven ωhen stаnding
    and саress the face, haiг and neсk fielԁ in circles.


    Here is my web-site ... london tantra contact details

    OdpovedaťOdstrániť